Känns ofta lättare att "botch:a" än att lyckas bra. Även fast man bjuder runt 10 tärningar.
Du måste referera till någon gammal version av Storytelling/Storyteller systemet. I senaste versionen av systemet så är det nästan omöjligt att botcha om man inte är jättedålig och får mängder med modifikationer.
Det som fanns till första utgåvorna av Vampire/Werewolf/Mage var inte sådär bra. De fick en uppfräshning iom. Revised-reglerna men var fortfarande behäftade med stora problem som t.ex. att striderna blev extremt långa då många kunde få mängder med attacker per runda.
Det nya systemet är mycket mer enkelt och strömlinjeformat och det är ganska osannolikt att folk har fler än en attack (och personligen har jag försämrat de förmågor som ger extra attacker i min version av WoD).
Det jag kan tycka är att det är lite för enkelt att lyckas med en vanlig handling. Det är egentligen inte så spännande för har man några tärningar så är det hyfsat stor chans att man får en lyckad tärning och att handlingen därför går hem.
C.