Re: Nix, inte MUD
Vad jag förstår är Arena ett duellspel där man först ska träna upp sin kämpe och sedan slåss för att vinna pengar, EXP och liknande (rätta mig om jag har fel). Visst skulle ett sådant system fungera i Mundana, och dessutom är det relativt enkelt att göra. Det skulle t.ex. kunna handla om svärdsspelen i Hadarlon eller gladiatorkamper på arenan i Nimto Bro.
Jag anser dock att om man bara inriktar sig på kamper så förlorar man många andra aspekter av EON och Mundana, som rent rollspelande och äventyrande. Därför tror jag ett MUD är en bra idé, man kan klämma in allt möjligt, även de två scenarierna ovan. Om man vill delta i svärdsspelen så kan man, om man vill gå runt i djupa skogar och leta magiska föremål så kan man det också. Man kan göra vad man vill, precis som i det riktiga EON. Dessutom får man chansen att chatta med eller spela med/mot EON-fantaster från hela landet.
- Lorindor, tror bestämt på ett MUD i Mundana.
Vad jag förstår är Arena ett duellspel där man först ska träna upp sin kämpe och sedan slåss för att vinna pengar, EXP och liknande (rätta mig om jag har fel). Visst skulle ett sådant system fungera i Mundana, och dessutom är det relativt enkelt att göra. Det skulle t.ex. kunna handla om svärdsspelen i Hadarlon eller gladiatorkamper på arenan i Nimto Bro.
Jag anser dock att om man bara inriktar sig på kamper så förlorar man många andra aspekter av EON och Mundana, som rent rollspelande och äventyrande. Därför tror jag ett MUD är en bra idé, man kan klämma in allt möjligt, även de två scenarierna ovan. Om man vill delta i svärdsspelen så kan man, om man vill gå runt i djupa skogar och leta magiska föremål så kan man det också. Man kan göra vad man vill, precis som i det riktiga EON. Dessutom får man chansen att chatta med eller spela med/mot EON-fantaster från hela landet.
- Lorindor, tror bestämt på ett MUD i Mundana.