Nekromanti world war II

sanarialven

Veteran
Visst skulle det vara balt och dra tillbaka tiden lite till andra världskriget och lira med N2 reglerna? synpunkter?

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Andra världskriget är en grym värld att lira i (på 2 sätt!). Om N2 har å bra regler tycker jag att ni definitvit ska göra det. Där kan man få riktigt mäktiga kampanjer som kommer kännas...

eNo

Veteran
Jag tror att reglerna är för långsamma.

Tänk dig att sitta och räkna skadekryss för alla inblandade i en lite större strid.

Fast man skulle ju kunna säga att om en SLP (en oviktig) blir träffad så är han nere. Och så länge som ingen går fram och tittar efter så klassas han som död.

Om man inte speler soldater så ser jag inga nackdeler med att använda n2 motorn.

Boboliwsy

Warrior
Har själv haft funderingar åt det hållet...Kanske låta RP vara medlemmar av någon liten specialstyrka... tänkte kanske inte ha en massa stora feta jättestrider utan mer småskaligt, kanske lite operationer bakom fiendes linjer... eller nåt... har inte funderat så mycket, men det vore lite coolt.

seinet

Swashbuckler
Mmmm..... stridsgaser :gremlaugh:

Fast det kanske hörde till WW1?
Att ständigt höra hur artillerigranaterna briserar kring sig, små pölar fyllda av senapsgas lite överallt.

/Seinet Wintermute - Har lite tråkigt

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Mmmm..... stridsgaser

Fast det kanske hörde till WW1?
Att ständigt höra hur artillerigranaterna briserar kring sig, små pölar fyllda av senapsgas lite överallt.
Jajjemän! kemisk krigföring hörde första världskriget till. Om du är intresserad så kan jag gå in djupare på ämnet.

Porta_UBBT

Veteran
WW2 är grymt att spela, men skippa N2 reglerna. Finns nog inte ngt segare system. Ett tips ta och köp godlike. Där kan man spelleda strider med många personer 10+ utan problem, det smider på riktigt bra. Kan tänka att jag får påhopp av er inbitna N2spelare "ja men våran grupp har bra koll på reglerna och det går fort". Kanske det. Men om ni har möjligheten att spela Godlike så gör det! www.godlikerpg.com

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Kemiska stridsmedel användes inte under andra världskriget. Man tror att det berodde på följande orsaker.

Tysken och de allierade överskattade motsåndarsidans skyddsutrustning.
I realiteten hade båda sidor mycket dålig utrustning, både vad det gäller kvalitét och kvantitet. Vid ett eventuellt C-anfall var man mycket rädd för vedergällning och med den dåliga utrustning man hade var detta inte en risk man var villig att ta.

Hitler hade skadats av klorgas under första världskriget och blivit temporärt blind. Han avskydde gaser och ville inte använda sig av detta i strid. (tydligen så gick det fortfarande bra att avrätta några miljoner människor med gas).

I andra avseenden är dock andra världskriget intressant i C-frågan. Tyska forskare var tungna att rapportera allt som kunde vara intressant för militära ändamål. Tre herrar forskade fram ett insektsmedel som vi idag känner under namnet Sarin. En fosforbaserad nervgas som är mycket vanlig, och dödlig.
Forskningen fortsatte och man utvecklade även Soman och Tabun, ytterligare två fosforbaserade nervgaser.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Det går så bra... ska speltestas nu och sen distibueras på något sätt. Håll ögonen på forumet. :gremlaugh: