Nekromanti World War II

Fritz-Jaeger

Veteran
Funderar på att köpa rollspelet GURP´s World War II, och undrar om någon här har spelat det och vill berätta om det är bra eller ej.

Björn Hellqvist

Swordsman
Jag har inte spelat det än, men jag har grundboken och boken om specialstyrkor. Mycket beror väl på vad man gillar GURPS i stort, och vilken kampanjstil man väljer. Själv funderar jag på att låta spelarna vara brandenburgare och vara med från Polenfälttåget till det bittra slutet. James Lucas bok "Kommando" (finns i engelsk pocket) ger bra bakgrund till en sådan kampanj, liksom den något mer svårfunna "Hemliga uppdrag" av Otto Skorzeny.

vielleicht

Veteran
Jag har både WW2-boken och WW2 - Iron Cross, som handlar om Tyskland och de tyska styrkorna under WW2. Bägge böckerna är utmärkta som historisk och teknisk referens, även om man aldrig använder sig av GURPS-systemet. Själva grundboken känns lite väl "generell", men detta är förmodligen tanken eftersom det är den första i en serie.

Steve Jackson Games är kända för att göra bra historiska moduler, och den här är inget undantag.

-V, som väntar på WW2 - Dogfaces