Nekromanti writeaprisoner.com

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Jag fick en idé om att brevväxla med en dömd intern på nåt fängelse nånstans och hittade då sidan writeaprisoner.com.

Är detta något som någon annan här har gjort?
Vad har ni för upplevelser i så fall?

Jag antar att det jag vill ha ut av det är ett perspektiv främmande från mitt egna kaukasiska-cis-västvärlds-övremedelklass-perspektiv. Det är väl i grund och botten ett egoistiskt syfte men kan jag ge någon en inblick i livet på utsidan på samma gång så är ju det bara en bonus.

En del engagerar sig i Amnesty eller Läkare utan gränser, det här skulle kunna vara min grej tänker jag.

Vad tycker ni om idén?

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Alltså...

En viss nervositet infann sig precis, tänk om den jäveln rymmer och spårar upp mig för hen har fått för sig att vi har en slags connection och nu vill hen bära min hud som underkläder?

Eller tänk om hen bara behöver mig för att luska reda på fakta om mig och använda mitt goda namn för scams och shenanigans?

Är jag larvig nu?

obak

Hero
Klart du skall vara försiktig, det är ju ingen duvunge du brevväxlar med, personen sitter ju inne av en anledning.
Dock tänker jag på att det du får läsa kanske är ganska tung skit, misshandel, knark och våldtäckter i duschen.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Jo, det har du nog rätt i, men kanske är det just det jag är ute efter.

Jag kanske bara är en uttråkad Svensson som söker någon slags äkthet i någonting, vad som helst?

Jag kanske behöver få spegla mig i riktig mänsklig smuts för att få perspektiv på min egen rätt triviala vardag?

Jag vet inte, jag har frågat mig själv ofta varför jag överhuvudtaget skulle skriva ett sånt här brev och det enda jag är hyfsat säker på är väl att det inte i första hand är för deras skull.

OM jag nu skulle skriva så kanske jag borde bolla dessa idéer med min penpal?

Ymir

Liten kantbaron
Jag tror den typen av paranoia är ganska ogrundad, jag misstänker att Supermax-fångar med sjutton sexuellt fläckade ritualmord i bagaget inte får skicka brev...

men en sak du skulle kunna börja med, innan du gör det här, är att se Werner Herzogs fantastiska dokumentär "Into the Abyss", som består av intervjuer med death row-fångar och personer kring dem, och liksom relaterar ganska rejält till ämnet för den här tråden:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/VvFSEDuByoQ"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/VvFSEDuByoQ" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Kanske inte, men där finns mördare som servar multiple livstidsdomar, och folk som sitter på death row.

Men du har nog rätt.

Sodivra

Champion
Ape Of Wrath said:
Alltså...

En viss nervositet infann sig precis, tänk om den jäveln rymmer och spårar upp mig för hen har fått för sig att vi har en slags connection och nu vill hen bära min hud som underkläder?

Eller tänk om hen bara behöver mig för att luska reda på fakta om mig och använda mitt goda namn för scams och shenanigans?

Är jag larvig nu?
Du är mer orolig än du behöver vara.