Re: WRNU BGL - efter en runda
Återkommer om det.Vimes said:Fundera på när ni vill spela RFTG förresten!
Återkommer om det.Vimes said:Fundera på när ni vill spela RFTG förresten!
xyas said:Lätt! Jag bjuder på vinnaröl i Malmö sen när jag tagit hem hela serienTage Möckling said:Inte illa! Nu kan du bjucka på bira efter den här storslammen. Cashen bara regnar ner över dig ju.
Det gjorde ju det. Du fick en bra start och spelade stabilt och klokt matchen igenom efter det, ingen annan var nära (som poängen visar).xyas said:det gick ju ganska bra
Lite allmän kommentar då det här faktiskt var ett spel som jag har spelat, rätt jäkla mycket också för den delen...xyas said:Så denna matchen gick jag direkt efter hospice och university, och därefter följde en naturlig satsning på byggnader för poäng. Och det gick ju ganska bra
Där ser man. Jag övervägde en kort stund att köpa Small market istället för Indigo plant, men tänkte att det var bra att komma igång med produktionen så fort som möjligt. Men jag antar att resonemanget är att Indigo plant kan man köpa i nästa veva och att det är bra att hindra majsordlarna efter en själv att kunna köpa small market?Björn den gode said:Att bygga indigoplant som tvåa var dock ett direkt misstag skulle jag hävda (med stöd i litteraturen).
Är inte RFTG ett 7 minuters spel eller så? Det borde vi kunna klämma in rendom kväll när alla är online på wurrnu om inte annat.Vimes said:Alright. Ser ut som om det inte blir något av innan nyår, eller? Det är cool med mig. Vi får plocka upp tråden efter jul sen, när folk vet när de kan spela.
Mjo. Det såtr ju 7 minuter på BGA. Å andra sidan står Puerto Rico på typ 30 minuter på BGA och det tog oss väl ungefär en och en halv timme? Jag tror att vi kommer hamna på i varje fall 20 minuter vad gäller RFTG.Tage Möckling said:Är inte RFTG ett 7 minuters spel eller så? Det borde vi kunna klämma in rendom kväll när alla är online på wurrnu om inte annat.Vimes said:Alright. Ser ut som om det inte blir något av innan nyår, eller? Det är cool med mig. Vi får plocka upp tråden efter jul sen, när folk vet när de kan spela.
Lite så, det går alltid att få en indigoplant senare. Vidare så kommer man själv alldeles strax själv välja settler-quarry, och då kommer ens första gubbe gå dit, vilket gör att du ändå inte kommer börja producera indigo innan du har fått 3 kolonisatörer (det finns inga slavar i puerto rico!), och det kommer du ändå tidigast att ha varv 3 (såvida du inte väljer den själv för att få bonusgubben i runda 2, men att välja mayor utan peng på är nästan alltid fel). Allt tillsammans gör att det är mycket viktigare att sno åt sig den där lila marknaden. Det tror jag är en del av resonemanget i vart fall.Vimes said:Där ser man. Jag övervägde en kort stund att köpa Small market istället för Indigo plant, men tänkte att det var bra att komma igång med produktionen så fort som möjligt. Men jag antar att resonemanget är att Indigo plant kan man köpa i nästa veva och att det är bra att hindra majsordlarna efter en själv att kunna köpa small market?Björn den gode said:Att bygga indigoplant som tvåa var dock ett direkt misstag skulle jag hävda (med stöd i litteraturen).
Jag kan inte förens 2014 tyvärr, då jul och mellandagar är gräsligt uppbokade.Vimes said:Mjo. Det såtr ju 7 minuter på BGA. Å andra sidan står Puerto Rico på typ 30 minuter på BGA och det tog oss väl ungefär en och en halv timme? Jag tror att vi kommer hamna på i varje fall 20 minuter vad gäller RFTG.Tage Möckling said:Är inte RFTG ett 7 minuters spel eller så? Det borde vi kunna klämma in rendom kväll när alla är online på wurrnu om inte annat.Vimes said:Alright. Ser ut som om det inte blir något av innan nyår, eller? Det är cool med mig. Vi får plocka upp tråden efter jul sen, när folk vet när de kan spela.
Men jag är ok med att vi slänger ihop ett parti om det är möjligt. Jag kan spelet i varje fall.
Ja det går utmärkt att flukta och betta på pågående spel.LJSLarsson said:Crap. Varför missar jag allt roligt? Jag anmäler mig härmed till säsong 2!
*sätter sig ner och börjar fixa ett konto på bga*
Går det att titta på spel medan de spelas?
Kan inte mån eller tis. Ons(8e) eller tors(9e) från 21.00 funkar däremot fint.Vimes said:Okej, nytt år, nya tag. Vi har två spel kvar innan vi kan kora den första WRNU BGL-vinnaren. Först i pipen är Race for the Galaxy.
När kör vi nästa omgång? På måndag?
Jag kollar om onsdagen passar. Torsdag är fnuked.xyas said:Kan inte mån eller tis. Ons(8e) eller tors(9e) från 21.00 funkar däremot fint.Vimes said:Okej, nytt år, nya tag. Vi har två spel kvar innan vi kan kora den första WRNU BGL-vinnaren. Först i pipen är Race for the Galaxy.
När kör vi nästa omgång? På måndag?