Nekromanti WRNU Board Game Leauge Säsong II

Vimes

Sillkung
Saknar fortfarande xyas. Jag föreslår att vi startar ligan nästa måndag. Med Gear & Piston alltså.Vad säger ni om det?

Xyas

Swashbuckler
Jag inser nu att jag får inte ihop det. Inte just nu i varje fall. Får satsa på att vara med nästa liga-omgång. Sorry :(

Vimes

Sillkung
Nej! Fasen vad tråkigt xyas. Men det är inget att göra åt, bättre att du backar ur nu än att vi sjösätter det och det inte funkar. Nå. Detta gör att vi får möjlighet att spela mycket fler spel. Vi får ta oss en funderare på om och i så fall vilka spel vi vill ha in istället. Spel för fem finns det ju massor av. Jag skulle vilja starta ligan nästa vecka, btw.

Vimes

Sillkung
Ok. Jag är mest sugen på att stryka Libertalia och Condottiere.

Gear & Piston har jag ett ganska gott intryck av så det kan jag tänka mig att köra trots att vi inte måste. RoboRally verkar det finnas en opinion för att vi ska spela, så då kör vi det förstås.

På BGA:

Puerto Rico funkar på fem.
Spyrium också.

Båda dessa kan jag tänka mig att köra igen. Men jag vill inte spika något spel från förra säsongen utan att Brynolf och Larsson okejar det. Det är en fördel att ha kört spelet tidigare.

Caylus är jag sugen på. Det ska dock inte vara för alla, utan är ett rätt torrt och tungt euro om man ska tro kritikerna. Dock en klassiker.

---

Några förslag och idéer?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Jag litar på ditt goda brädspelsomdöme ty mitt är obefintligt. Spyrium var bra tyckte jag. Fattade galoppen väldigt sent så att dra igång det igen skulle nog gynna mig en aning. Eller högst troligt inte om jag tänker efter. Vi får vi ju komma ihåg att minst en av våra nya deltagare är en erkänt skicklig datoranvändare så fördelen som vi "gamla" får är nog inte mycket att hänga i julgranen.

Puerto Rico var också shyrre. Tog mig runt 40 minuter att greppa också så det vore najs med ett nytt försök även där.

Vimes

Sillkung
:) Bra Larsson! Vad säger Brynolf och för all del Lukas?

Vimes

Sillkung
Sedan: på måndag, 21:00, spelar vi Gear & Piston på boardgamearena.com . Säg ifrån om det inte funkar, och glöm inte att kolla in spelet.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes;n10361 said:
Sedan: på måndag, 21:00, spelar vi Gear & Piston på boardgamearena.com . Säg ifrån om det inte funkar, och glöm inte att kolla in spelet.
Om tid är en bristvara då? Går det att spela det hela on the fly eller pajjar jag övrigas upplevelse?
Vimes said:
Ingen aning! Jag har faktiskt ingen koll på spelet själv ännu. Optimalt är förstås att alla har stenkoll på alla spel vi spelar, men så blir det ju aldrig i praktiken. Jag kommer i varje fall lägga 10 minuter på att kolla någon YouTube-video där någon brädspelsnörd går igenom spelmekaniken.

LJSLarsson

Hero
Hej. Jag har tyvärr den dåliga nyheten att jag har fått förhinder måndagar framöver.

Har ni möjlighet att fortsätta utan mig, eller faller hela ligan ihop om jag drar mig ur? :-(

Vimes

Sillkung
Äsch! Jag hade verkligen sett fram mot att spela med dig Larsson, synd. Grejen är att om vi bara är fyra kan vi plötsligt spela en massa bra spel. Optimalt är egentligen ett deltagarantal som är delbart med fyra. Men just nu vet jag varken in eller ut, xyas och Larsson hoppar av, Brynolf verkar försvunnen. Ska vi lägga hela projektet på is?

Basenanji

Postd20modernist
Jag vill inte sabba er grymma brädspelsliga, men om det blir uppehåll i BoardGameLeague kanske vi kan ha ett pausprogram i form av FiteNite! Rollspel.nu takes on StarcraftII med profilerna Cissi, Kraetyz, Vimes och Basenanji (jag vet inte om det finns någon annan intresserad men ju fler desto roligare förstås!). Vi lirar ju förstås sent på kvällen när inte resten av familjen ockuperar datorerna... ;)

Om inte annat kanske du och jag ta en match nångång? Enligt kommentarsfältet på teamliquid.com ska "Terran Tears" vara lösningen på det mesta från stress, magont, huvudvärk till Krim-krisen och cancer. Det kanske kan passa medan du laddar upp för fortsättningen på BGL?
Vimes said:
Wooot? Är du for realz eller skämtar du mig aprillo? Det var 100 år sedan jag spelade Starcraft (minst) och jag är nog sämre än jag någonsin varit, men det vore ju det bästa initativet på länge. Jag är helpå ifall något styrs upp!
Vimes said:
Och med helpå menar jag "försök att stoppa mig"

Vimes

Sillkung
Konrad Konvalj;n11613 said:
Vi är alltså K.K-Vimes-Lukas nu? Inte läge att lira ikväll och jag som laddat så! Brynte vars är du?
Jepp. Ärligt talat vetefasen hur vi ska göra, ska vi skjuta upp hela klabbet och försöka ta nya tag till hösten eller nått? Eller ska vi ändra hela konceptet och typ bestämma att vi casualspelar lite med de som är sugna på BGA?

Björn den gode

Swashbuckler
Hösten? Men men nej, det här intiativet är för bra för att gå under bara så här. Säg så här då, att om ni inte blivit fyra pers innan 5te maj så hoppar jag in och fyller upp? Maj-Juni verkar nämligen vara mycket lugnare för mig än vad våren varit tidigare.

Vimes

Sillkung
Det vore kul (och läskigt) om du ville vara med, BDG!

Just nu hänger hela ligan limbo-jimbo eftersom Brynolf är försvunnen. Men även om han kommer tillbaka är du varmt välkommen att vara med. Nuvarande ligaupplägg gäller ju fem deltagare.