Lite tankar om gårdagens match:
*Jag gjorde en pinsam tabbe i första rundan och tog fel väg, det kostade mig en stad.
*Jag var förvånad att jag och Hellzon fick härja fritt runt Strykhavens sjö i sista rundan. Varken jag eller Hellzon hade något intresse av att vägspärra någon annan, och vi kunde inte vägspärra varandra eftersom vi vandrade samma vägar. Men både KK och xyas hade sina spärrar kvar, och jag kunde tappat en eller två städer om ni hade slängt dom på oss. Jag skulle nog vilja påstå att det var ett misstag av xyas och KK att inte spärra oss. I varje fall min placering hade varit sämre om ni gjort det.
*Det är en stor fördel att ha sin hemstad i närheten av startplatsen. Både jag och Hellzon hade det och kunde, som Hellzon skriver, vandra runt hela kartan för att hamna i hemmets trygga vrå i slutet.
*Jag upplevde det här Elfenlandpartiet som mindre taktiskt än tidigare, mindre nerv. Vet inte om det beror på att jag har två vinster i ryggen och känner mig ganska lugn, eller om det är spelarantalet som gör spelet mer lättsamt?