Nekromanti wrnu för mobila apparater?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jo, det är som så att jag sitter på bussen hem från hudiksvall och har upptäckt att det tydligen finns gratis trådlöst internet på bussen. Yay för Ybuss!

Mindre Yay för PSPns apkassa skärmtangentbord...

Nå, en tanke slog mig när jag kollade wrnu. Sidan är minst sagt otymplig att navigera i låga upplösningar, tex på en PSP. Som teknisk redaktör började jag givetvis fundera på en lösning...

Min tanke är egentligen rätt simpel: en adress t.ex mob.rollspel.nu, som leder till en kraftigt förenklad version

krank

av sidan där det inte finns någon javascript och där båda sidokolumnerna skalats bort. kort sagt, en sida som fortfarande är snygg, men som är anpassad för mindre skärmar, sämre webläsare och långsammare uppkopplingar.

Finns det nåt intresse för en sån lösning eller är det bara jag som är tekniknördig nog för att bry mig? kan fixa mockup ikväll.

//krank, som hatar att man på PSPn bara får skriva ett begränsat antal tecken i varje textruta och som hoppas att sony släpper sitt tangentbord snart...

Johan K

Gammal & dryg
Det låter ju som en trevlig ide tycker jag. Inte kanske den tjänst som jag kommer att använda i första tagen, men ändå.. =)

För övrigt, grattis på födelsedagen Krank !!

Simon

Swashbuckler
Det vore för mig helt über och kan inte börja finnas fort nog! Hurra för dig som tar tag i det så ivrigt! :gremlaugh:

Gardener

Champion
Tror mobiltema är på gång till forumsystemet, även om det inte har högsta prio.

Joomla ska klara det rakt av. Går ju lätt att fixa en mobilspecifik mall och aktivera den beroende på adress, eget val, eller webbläsare.

Vi har haft mobilversion av siten rätt länge dock, runt åtta år eller så. Den har dock inte kommit till någon större användning. Så jag vet inte hur prioriterat det bör vara.

Finns ju även möjlighet att läsa saker som RSS.

Sodivra

Champion
Finns det nåt intresse för en sån lösning eller är det bara jag som är tekniknördig nog för att bry mig? kan fixa mockup ikväll.
Man, jag läser nog forumet lika ofta med mobilen som via en dator nuförtiden. Så, ja!

krank

Gardener said:
Så jag vet inte hur prioriterat det bör vara.
I mitt fall är det ju rent egenintresse.

Sedan måste jag ju ändå mest vänta på att Dante ska ha mer tid innan vi kan börja pilla med teman och annat.

Gardener

Champion
Nu är SSK över, så det är bara att börja jaga på honom. =]

Kanske kan han få några dagars vila först...

För övrigt sitter jag just nu och skriver på svensk artikel om Joomla-utveckling.

Tillägg: Har även tankat ner JFusion och börjat titta på hur plugins funkar till den. Finns tyvärr ingen dokumentation över hur såna utvecklas, inte ens kommentarer till metoderna i dom olika klasserna. Men dom verkar vara hyfsat självförklarande, så det ska nog gå att jacka in UBB.threads-kod ganska enkelt.

krank

Gardener said:
För övrigt sitter jag just nu och skriver på svensk artikel om Joomla-utveckling.
Fantastiskt.

Borde fixa nåtslags attgöralista åt mig vid tillfälle, så man kan hålla koll på vad jag borde göra och vad som hindrar mig från att göra det...

krank

Gardener said:
Vi har ju trac till det. Finns både wiki och ticket-system.
OK, först på listan: Lära sig trac/ticketsystemet och göra en lista till det =)

Borde vara rätt enkelt - skriva ett gäng saker som behöver göras, kategorisera dem efter prioritet/wishlist, och så assigna dem till undertecknad. Right?

Jarl

Hero
Låter som en mycket trevlig idé!

Visserligen tror jag behovet av en anpassad sida kommer att minska i framtiden. På en iPhone är det t.ex. inga problem att läsa forumet då den zoomar till inläggens bredd och sidorna verkar anpassa sig rätt bra till den lilla skärmen.

Men för PSP och andra mobiltelefoner kanske det krävs en förändring. Om inte annat så är det alltid bra om mängden data som ska laddas ner och visas kan minimeras, det brukar vara det största abret med mobilt surfande.

Christoffer

It's all pig.
Inte för att tjata eller stressa, för det blir ingen glad av. Men vad hände med detta?

krank

Inte mycket. Jag fick mycket att göra på annat håll =)

Men, jag ska lägga det till min att-göralista och försöka komma åtminstone med en liten mockup under jullovet. Har en massa annat som behöver skrivas också.