Nekromanti wrnu hjärta Lulu

Arfert

Facit
Re: Parallel Worlds eller Nyx

Så här ligger det till: PW kan ju superenkelt modifieras för att passa olika typer av kampanjer, som Krille visat med sin Gamers edition. Att ta bort det man inte gillar är ju inga problem, och tvärt om. Det är ju en toolbox.

Nyx har jag inte testat i riktigt spel, och därför vill jag egentligen inte uttala mig om det systemet. Efter en genomläsning så tycker jag väl inte att PW exkluderar mer än Nyx, och vice versa. PW är kanske mer klassiskt (det är ju inspirerat av Over the Edge), men samtidigt kanske lättare att greppa än Nyx, som kanske behöver förklaras mer. Men som sagt, jag har inte spelat Nyx.

Hursomhelst så ser jag inte problemet, både Nyx och PW har begränsningar, men inga som skulle hindra att de används i projektet.

Om PW skulle vara valet så kommer jag supporta projektet med layout, illustrationer, och tryckhjälp. Och vad nu annars som behövs. Är inte fullt lika intresserad om det blir Nyx, då har jag andra projekt som behöver min tid i första hand.

Återkom gärna med din idé, så kan jag se vad som kan förändras i systemet för att den ska funka.

Ackerfors

Alas, your rapids!

Nu finns ju visserligen andra tråden, men min något diffusa slutsats skulle ha varit att PW behöver strippas ner till en "minsta gemensamma nämnare"-nivå (strippa bort allt utom regelkärnan (som inte alls är ett otydligt begrepp, nejdå :gremsuck: :gremsmile: ), typ) för att fungera bra i en sådan produkt medan Nyx redan är på den nivån.

Jag har redan koll på vad min idé skulle kräva av båda systemen så det är inga problem.

Simon

Swashbuckler

Shit, det har känts som om konsensus har börjat dra åt PWs håll, och jag lutade själv däråt eftersom det var snyggare och kändes som om det fanns mer gjort, liksom. Men nu har jag läst på om Nyx och måste nog säga att jag går loss rätt mycket mer på det. Inget ont om PW, Tomas, jag gillar det också och båda systemen har mycket jag gillar, men Nyx råkar ligga närmare mitt drömsystem bara.