Nekromanti Wrnu i Mundana

Ymir

Liten kantbaron
Råkade inför ett spelmöte igårkväll notera en mycket rolig sak i Encyklopedia Mundana till Eon:

Wrnu: Ett stort torg i Tiban* där det är stor kommers och saker diskuteras ofta. Men då tiraker är den dominerande folkgruppen utmynnar det ofta i bråk, förolämpningar och våldsamheter.
(*Tirakernas 'huvudstad').

Jag tänkte liksom bara att...hihi, ibland älskar jag Neogameshumor. :gremsmirk:

- Ymir, neonisse

Bunny

Crazy like a fool
Re: Wrnu i Mundana ANT

Jag tycker det är roligt. Jag tycker det är väldigt roligt. Det är nästan som om jag borde placera en väldigt skrattande smiley här: ... men det gör jag inte.

Johan K

Gammal & dryg
HeHe !

HuH ??
Det där låter ju sådär lite småkul ju.... Man kansek borde göra en liten kolla i sina böcker & se ifall man hittar mer sådana här saker... :gremwink:

Ulfgeir

Swashbuckler
Re: HeHe !

Händer ju lite av och till att speltillverkare har lite humor och lägger in lite udda saker i sina spel.

Exempel: I Trollvinter av Krister Sundelin kan man bland färdigheterna hitta LAN-projektering (i en sagovärld...)

Eller i Shadowrun som FASA gav ut så lät de en enkilotons tactical nuke explodera vid Chermak street i Chicago. Om man tittar lite noggrannare ser man att det där råkade vara deras eget kontor... Tydligen har de även roat sig med att ge referenser till webbforumet Dumpshock.com och dess användare.

/Ulfgeir

alovesupreme

Veteran
Bearnie for prez! F that! Universal Leader (NT)

HAHAHAHAHA :gremlaugh:

I förrgår beställde jag:
12" $8.99 Blood SistersRing My Bell Soul Jazz Records
LP $11.99 ScientistWins The World Cup (1982)
LP $10.99 Mighty Diamonds - I Need A Roof (Right Time)
LP $18.99 Wailing Souls - The Greatest Hits 1992-1998
LP $12.99 Pablo Gad - Best Of (1977-1980)
LP $19.99 Yabby U - Jesus Dread Part 1 (2 LP)
LP $19.99 Yabby U - Jesus Dread Part 2 (2 LP)