Nekromanti WRNU kalender.

Bunny

Crazy like a fool
Re: Vilka vill posera semi naket....

Frankenstein said:
Vi har ju en del folk nu....
Tja om alla är seriösa så ska jag se vad jag kan ordna.
Gör det! Jag kan ställa upp som Miss November. :gremsmile:

Recca

Femme Fatale

Jag vill ha den här kalendern! Kan jag beställa redan nu??? xD

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Recca said:
Jag vill ha den här kalendern! Kan jag beställa redan nu??? xD
Tja det verkar som folk är på och jag pratar med en fotograf just nu. Så vi får se, ska börja kolla lite mer seriöst efter tid och sånt.

tull

Hero

Jag ber er att seriöst tänka över projektet ur ett ekonomiskt perspektiv.

1. Någon kommer behöva ligga ute med pengarna som krävs för att finansiera kalenderns produktion. Är någon beredd att ta det åtagandet?

2. Jag upplever att de flesta forumiter går på gymnasiet eller på universitetet. Var noga med att undersöka intresset att verkligen köpa kalendern baserat på dess kostnader. Att fråga i vrållådan hur många som är intresserade är en sak, att beskriva ett prisläge och få folk att lova upp sig / eller förskottsbetala för produkten är en annan.

3. Ha målsättningen att gå med vinst för projektet. Vinstmål skapar god marginal för att göra en break even. Det handlar inte om girighet - typ att någon ska suga ut andras pengar. Projektet måste kunna gå runt även om alla kalendrar inte blir sålda. Använder ni print on demand behöver ni räkna ut ett pris för att täcka kostnaderna av produktionen innan produkten läggs ut på publit eller liknande.

4. Kan mycket väl vara så att hela projektet lyckas genomföras utan kostnader i så fall är jag den förste att gratulera för ett väl genomfört arbete! :gremdrink:

Det vore väldigt tråkigt om ett roligt projekt leder till en katastrof för någons privatekonomi. Vissa som läser det här meddelandet kommer tycka att informationen är självklar, men det kändes viktigt att belysa då jag upplever att de flesta på forumet inte är lagd åt "business hållet" så mycket som andra mycket fina kvalitéer: Vetenskap, konst, filosofi etc.

Genesis

Ni dés ni maître

Persson said:
1. Någon kommer behöva ligga ute med pengarna som krävs för att finansiera kalenderns produktion. Är någon beredd att ta det åtagandet?
Lulu.com eller liknande sajter innebär att pengarna man behöver ligga ute med är noll.

2. Jag upplever att de flesta forumiter går på gymnasiet eller på universitetet. Var noga med att undersöka intresset att verkligen köpa kalendern baserat på dess kostnader. Att fråga i vrållådan hur många som är intresserade är en sak, att beskriva ett prisläge och få folk att lova upp sig / eller förskottsbetala för produkten är en annan.
Med Lulu eller liknande behöver man då inte lova upp sig.

3. Ha målsättningen att gå med vinst för projektet. Vinstmål skapar god marginal för att göra en break even. Det handlar inte om girighet - typ att någon ska suga ut andras pengar. Projektet måste kunna gå runt även om alla kalendrar inte blir sålda. Använder ni print on demand behöver ni räkna ut ett pris för att täcka kostnaderna av produktionen innan produkten läggs ut på publit eller liknande.
Använder man print on demand (Lulu) så går man med vinst vid en såld kalender. Men visst, den som gör layouten kanske vill ha en slant. Men jag tror att Lulu har färdiga mallar för kalendrar.

4. Kan mycket väl vara så att hela projektet lyckas genomföras utan kostnader i så fall är jag den förste att gratulera för ett väl genomfört arbete! :gremdrink:
Med Lulu eller liknande tjänst behöver ingen lägga ut en krona.

tull

Hero

Genesis said:
Persson said:
Lulu.com eller liknande sajter innebär att pengarna man behöver ligga ute med är noll.

Med Lulu eller liknande behöver man då inte lova upp sig.

Använder man print on demand (Lulu) så går man med vinst vid en såld kalender. Men visst, den som gör layouten kanske vill ha en slant. Men jag tror att Lulu har färdiga mallar för kalendrar.

Med Lulu eller liknande tjänst behöver ingen lägga ut en krona.

OK. Då är den delen belyst.

krank

Går ondskans ärenden

Genesis said:
Men visst, den som gör layouten kanske vill ha en slant. Men jag tror att Lulu har färdiga mallar för kalendrar.
Plus att jag tror att det finns de på forumet som skulle kunna tänka sig att ställa upp och layouta en sån pryl, om det inte finns.

Den kostnad jag ser är möjligen om man fixar en proffsig fotograf. Jag väntar på resultaten av Frankensteins samtal med en dylik innan jag uttalar mig där =)

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

krank said:
Genesis said:
Men visst, den som gör layouten kanske vill ha en slant. Men jag tror att Lulu har färdiga mallar för kalendrar.
Plus att jag tror att det finns de på forumet som skulle kunna tänka sig att ställa upp och layouta en sån pryl, om det inte finns.

Den kostnad jag ser är möjligen om man fixar en proffsig fotograf. Jag väntar på resultaten av Frankensteins samtal med en dylik innan jag uttalar mig där =)
Pratar med en vän till mig som jobbar som fotograf och han tycker att det verkar vara ett roligt projekt.

Pris på det ser ut som det blir Noll då han kan tänka sig att göra det som en rolig grej. Men det beror lite på när vi skulle fota. Studio är inte problem.

Det vi verkar sakna är någon som kan redigera och fixa med layouten.

krank

Går ondskans ärenden

Frankenstein said:
Pratar med en vän till mig som jobbar som fotograf och han tycker att det verkar vara ett roligt projekt.

Pris på det ser ut som det blir Noll då han kan tänka sig att göra det som en rolig grej. Men det beror lite på när vi skulle fota. Studio är inte problem.
Tja, jag tycker att det låter strålande, och eftersom du bor i ungefär samma landsände som mig gissar jag att jag kan hoppa med där.

Frankenstein said:
Det vi verkar sakna är någon som kan redigera och fixa med layouten.
Jag har aldrig layouta en kalender, men är hyfsad på inDesign och sånt. Jag borde också kunna skapa mig tid för en sån här sak. Jag är villig att göra ett försök om vi inte hittar nån som vet vad den håller på med och är mer sugen.

Bunny

Crazy like a fool

Frankenstein said:
Jag ser att du är Stockholmsbaserad. Hur vore det att sköta fotograferingen i samband med, tja, nästa DanCon?

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Bunny said:
Frankenstein said:
Jag ser att du är Stockholmsbaserad. Hur vore det att sköta fotograferingen i samband med, tja, nästa DanCon?
Nu ska jag vara ärlig jag vet inte vad DanCon är.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member

Bunny said:
Hur vore det att sköta fotograferingen i samband med, tja, nästa DanCon?
Vafalls!? Jag vill inte bli förknippad med nördporr! :gremshocked:

Möller

Hubert Hortlax

Vän av ordning said:
Bunny said:
Det skulle du tänkt på innan ett par av oss grabbar gick ner i källaren med en kamera och tog av oss tröjorna* senaste DanCon.

*Det var nog bara Genesis som faktiskt tog av sig tröjan

Übereil

Swashbuckler

Frankenstein said:
Vän av ordning said:
Bunny said:
Det är inte porr för ingen får betalt.
Amatörporr vill han nog inte heller bli förknippad med.

Übereil

Übereil

Swashbuckler

En amatör är en person som inte är ett proffs, och ett proffs är en person som gör något mot betalning. Så det spelar ingen roll hur erfarna modeller ni kör med, tar ingen betalt blir det per definition amatörporr.

Übereil, som tycker det här delspåret ger jättemycket till tråden

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Om jag har räknat rätt nu så har vi:
Kraetyz - Tolkar hans svar som ett ja.
Smrtihara
Lukas
Telash + sambo om sambo är ok med det.
Poseur
Stövelkatten
Genesis - Miss Oktober
Maniac - Tolkar hans svar som ett ja.
Vimes - Som Miss Augisti
Bunny - Som Miss November
Petter42 - Som kan tänka sig att vara med

Med en snabb räkning så har vi 12 modeller.