RasmusL;n77843 said:
Det är ju superbra! Rätt folk på rätt plats! Jag har tydligen missat hur processen har fungerat och att man aktivt verkat för en mer jämställd moderatorkår! J
Så. Eftersom det har pratats om mig i den här tråden ska jag nu säga några saker.
Som min egna personliga Jag, rent emotionellt, är jag emot kvotering (vilket INTE är samma som att vara emot fler kvinnor i ledande positioner). Frågar du mig om jag vill vara redaktör för att du tycker jag kan tillföra nåt bra, kan jag svara ja, tack. Frågar du mig om jag vill kvoteras in i redaktionen som kvinna svarar jag att du kan stoppa ditt generösa erbjudande där solen inte skiner. Och precis det sade jag faktiskt till Magnus, i lite artigare ord. Därefter fattade jag ett medvetet beslut att ignorera den bittra bismaken att det de facto delvis handlade om kvotering och att istället fokussera på målet samt på den delen av erbjudandet som handlade om mig som person, inte som kvinna.
Som kvinna kan jag till och med välkomna att det inte är en massa kvinnor som accepterar positioner. I min bostadsstyrelse har det alltid varit fler kvinnor än män och det är dessutom de som mer konsekvent gör de uppgifter de tagit sig an. Det är inte en positiv sak. Det blir så när kvinnor har svårt att säga nej. Man kan alltså vara glad över att kvinnorna här på forumet inte låter sig utnyttjas att ställa upp på ett disproportionerligt sätt. Samtidigt som det såklart vore bra om folk rent allmänt var mer lättövertygade att ställa upp.
Som redaktör säger jag att jag inte ser att det efter 5 sidor kommer fler konstruktiva förslag hur man får folk, minoritet eller inte, att ställa upp för forumet. Istället har tråden börjat drifta av i politik utanför wrnu. Också med tanke på vissa saker som sagts i andra aktuella trådar har jag just nu bra lust att stänga den, det är osannolikt att den kommer att leda till trevnad och glädje i fortsättningen.
Rent generellt till typ alla vill jag tillägga att det är av fördel att först informera sig, i det här fallet om huruvida redaktionen faktiskt har arbetat kring kvoteringsfrågan, innan man postar ett inte understött antagande.