Ja alltså, den grejen var ju 100% där den också. Absolut väldigt mycket feminist-poäng och så vidare. Men det var också en familjekomedi. Det är en grej jag uppskattar att Marvelfilmerna gör generellt; blandar genrer och gör flera saker samtidigt.
Efter det avslöjandet finns det alltså två manliga roller i hela filmen. Den ena är comic relief och den andra är skurken, som säger att flickor är den enda resurs jorden har i överskott. Jag tror filmen vill göra en poäng. @krank såg en familjekomedi, jag såg Män som hatar kvinnor.
Det är det intryck jag fått, ja. Jag har också läst att den kommande Hawkguy-grejen tydligen också ska vara ett överlämnande till en ny Hawkguy, som är en hawkgurl?
Hörni, tror ni de har lagt upp för att Florence Pugh/Yelena ska bli nya Black Widow i kommande filmer? Känns som det hintas lite om det. Nästan som att det sägs rent ut i filmen...
Med Captain Marvel och den här får jag nog erkänna att det känns litegrann som att Marvel överkompenserar för att det tog sån tid för dem att klämma ur sig en superhjältefilm med kvinnlig huvudroll.
Inte för att jag klagar, alltså.
Last edited: