WRNU:s filmklubb 2022 v9

Gamiel

Myrmidon
Jag skippar gärna action-scener, så när är en bra tidpunkt att gå och kissa? Det borde finnas såna punkter utmärkta i förväg, skulle höja bioupplevelsen avsevärt.
Skulle säga att biljakten är den längsta action scenen.

Gamiel

Myrmidon
Jag har sett The Batman.

Och den var bra; bättre än de flesta Läderlappen-filmer. Jag ska försöka komma på några saker att säga om den, och gör det bakom en spoiler:

* Jag saknade någon form av uppföljning på biljakten. De lät Pingvinen gå efter att ha förhört honom, och med tanke på att han just orsakat en trafikolycka med en exploderande tankbil på motorvägen kanske de i alla fall kunde sy in honom för vårdslöshet i trafiken?
Håller med, känns som de bara glömde bort honom, o att han genom vårdslöst körande dödade minst tre personer.

Sedan känns det som de glömde bort att polisen kunde göra undersökningar på Falcones grejer efter att han dog. De borde ha rätt att göra undersökningar av hans verksamhet baserat på vad som hade avslöjats, vilket också borde göra att Pingvinen borde sitta i häkte om inte fängelse i slutscenerna

Och här kommer en spoilerfri lista över de tio bästa filmerna med Läderlappen i huvudrollen:

1. The Dark Knight
2. The Batman
3. Batman Begins
4. Batman (1989)
5. The Dark Knight Rises
6. Batman Returns
7. Batman vs. Superman
8. Batman Forever
9. Batman (1966)
10. Batman & Robin
Alltså, det är väldigt personligt men jag är uppskattar Batman (1989) o Batman (1966) mer än den här eller The Dark Knight

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Copshop 2021

Eh... så i blurpen på IMDB beskrivs vad som är de första scenerna i filmen: "On the run from a lethal assassin, a wily con artist devises a scheme to hide out inside a small-town police station".

Den "seheme" denna "wily con artist" kommer på är att slå en polis på käften. That's it. Verkar inte finnas någon mer plan än så. En smäll på käften och sen arresterad.

Det sammanfattar väl ganska bra vad jag känner om filmen som helhet. Cool premis, men inte särskilt bra genomförd. Jag bryr mig inte om NÅGON av karaktärerna. Jag bryr mig inte om vad som händer med nån av dem.

Betyg: 2/5

Conan

انتفاضة
Skulle säga att biljakten är den längsta action scenen.
Jag gick och pissa när han skulle gagga med Alfred. Men skulle i efterhand kanske hellre gjort det under biljakten som var lite av ett sömnpiller.