Nekromanti WRNU:s Rollspelsmakarklubb 2015?

Max Raven

T12-kultist
Vi hade ett gäng folk som gick ihop och läste varandras skapelser och gav feedback för några år sedan. Jag undrade om det fanns något intresse att starta upp den igen?

Jag föreslår att vi som tidigare har läsande av varandras spel - sedan kanske man kan ha lite diskussion kring/skola i hur man gör bra rollspel?

Som tidigare tror jag att köra med honor system bör fungera - man förutsätts läsa och kommentera andras grejer men det finns inte direkt krav på att man ska göra det. Själv har jag försökt ge feedback till de som kommenterar på mina grejer, men har på sistone haft en svacka (arbetslös -> deppig, samt mycket annat på fritid). Men normalt så har jag lättare för att korrläsa än skriva, och det tidigare lyfter det senare.

Någon som är på?

Jag har (fortfarande) Äventyrssommar (fortfarande nästan klart) och Ett Steg Framåt (i rörig-startgrop-stadie :( ), sedan är det ett par kollaborationer som jag inte med gott samvete kan slänga in här. Möjligen har jag också ett monsterjägarspel jag pysslar med.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag är gärna på! Just nu är jag i sluttampen av att få klart modulen G som i Gängkrig till Rotsystem. Det bör dock helst vara textmässigt klart inom 1-2 veckor, så där brinner det i knutarna.

Efter det har jag en utforskningsmodul som ännu inte fått något namn, och efter det har jag tänkt bygga ett par ettbladsäventyr och därefter börja jobba på Rotsystems stora kampanj. Så det kommer att finnas grejer att läsa.

Caligo

Swashbuckler
Jag är på. Kan ha svårt att läsa men om det är ren text funkar det. Läser gärna om jag får läst i gengäld.

Mundo

Myrmidon
Jag är på. Jag känner mig på skapar-humör igen med de grejerna som jag har haft legande och dammandes på hyllorna.

JJoghans

Regelknackare
Jag är absolut intresserad. Jag har begränsad tid till att skriva, men när jag gör det så känner jag mig ofta instängd i en "bubbla" och skulle verkligen sätta värde på lite cc.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag är absolut intresserad. Har haft gott utbyte med folk sedan tidigare. För egen del är det förstås Leviathan som gäller, troligtvis Svart svan som handlar om skepp och hur de används i spelvärlden. :)

Max Raven

T12-kultist
PM:ar de som varit intresserade hitills, så hoppas jag få igång det här till helgen (jag kommer lägga till folk till dokumentet efterhand som jag får dem, ofc). :)

MetaLarsson

Warrior
Det här känns som något jag vill och borde haka på. Det vore väldigt lärorikt för mig, då jag inom en överskådlig framtid (en månad eller så) har för avsikt att sätta igång med mitt första spel som är avsett för andra än enbart mina egna ögon. Vad jag kan tillföra er andra har jag dock ingen aning om.