Nekromanti Wrnu the orchestra

Feuflux

omjonasson.se
Kom tänka på det här för någon dag sedan under ett snack i #rpgonline; Vi måste givetvis ha en wrnu-orkester! Det dräller ju av folk här som kan lira (mer eller mindre bra). Tibbelin invände mot idén med motiveringen att folk bor lite långt ifrån varandra, men det problemet har Rembane redan löst med att vi kommer att spela väldigt högt.

Jag själv är gammal klarinettist som under 9 år (4:an till slutet av gymnasiet) gladde (plågade?) världen med min musikaliska talang. Har till och med turnerat utomlands (faktiskt sant även om turnera knappast är rätt ordval :gremwink: ). Så vad lirar just du för instrument? Eller du kanske sjunger (i duschen räknas inte), eller är ljudtekniker, eller manager. Din orkester behöver dig! *peka*

Notera även att det är en orch i orchestra...

Storuggla

Champion
"Tibbelin invände mot idén med motiveringen att folk bor lite långt ifrån varandra, men det problemet har Rembane redan löst med att vi kommer att spela väldigt högt."

Det är elakt att få mig att skratta så att jag sätter mitt te i halsen. Bästa lösningen någonsin.

Storuggla, vaktar bananer i gibraltar

Organ

Out of time, out of mind
Jag kan fuska mig fram på gitarr på klassiskt lägerelds-sunkit sätt. Så länge det bara gäller att spela normalackord på ett någorlunda rytmiskt vis så funkar jag. :gremgrin:

/Anders (ägare till diverse gitarrer, basar och stärkare)

Storuggla

Champion
"Möjligen kan jag spela kazoo. Storuggla länkade just till en klase grundkurser i den ädla konsten att spela ett av de få instrument som någonsin uppfunnits i USA, och jag har ju en kazoo redan, så saken är ju biff!"

Upp till bevis! :gremlaugh:

Storuggla, lär sig spela kanon

Edit: Enligt de där instruktionerna kan jag ju också spela kazoo, fast jag har ingen. Men jag kan vara stand-in för Krille?

Krille

Super Moderator
"Upp till bevis!"

Kommer ikväll! Eller på GothCon.

"Enligt de där instruktionerna kan jag ju också spela kazoo, fast jag har ingen."

Jag funderar på att beställa ett 125-pack med Rävsvanslogga på.

Dansson

Veteran
Då kan jag definitivt vara den där orchen. Jag har ett förflutet som vokalist i det eminenta dödsmetallsbandet Sepulchral Shadows. :gremgrin: I nödfall kan jag spela bisvärmsriffande, extremdistad gura också... Ingen gitarronani här inte. :gremtongue: Fast den skulle nog behöva intoneras och servas lite först.

Johan K

Gammal & dryg
Jag kan bidra med att spela klaves, tamburin eller något annat enkelt.
Räkna dock int med nått större musikaliskt från min sida, är tondöv till förbannelse !!

Ulfgeir

Swashbuckler
Jag har en gång i tiden kunnat spela keyboard (nåja, åtminstone ta några ackord). Jag skall lära mig få rena toner på min blockflöjt.

Annars så sjunger jag. Är tenor-ish...

/Ulfgeir

Gastono

Hero
Yeah!

Grymt grymt...
Jag lirar lite elgitarr... I 2 band redan men jag klagar inte på en orkester =)
Mycket dist och mycket volym :gremlaugh:
Riff, ackord, solon... whatever :gremsmile:
(Kan någon köpa mig en bättre förstärkare?)

G

Guest

Guest
Jag kan allt lite ljudteknikerpryttlar och jag ska nog skaffa mig ett studioljudkort i framtiden (långt in i den dock), bland annat skulle jag kunna synca det som spelas i norrland med det som spelas i skåne (så länge jag hör båda), detta är dock sånt jag lärt mig på min fritid med adobe audigy 1.5 vilket innebär jag även om jag kan det är jag fortfarande amatör (i ordets riktiga mening).

Hjalle

Swashbuckler
Jag kan spela väldigt basic gitarr, flöjt och extrem basic fiol. Men jag kan sjunga också!

-Hjalle, kääänn en doft... av kärleken...

haltageten

Dum inuti huvudet
Jag kan spela lite gitarr. Eller jag kan ta akord, inte byta så snabbt mellan dem. Jag kan även läsa noter och sjunger som en gud(enligt mig själv)

- Jocke

Saxifrage

Hero
Skinnflöjt? [ANT]

Och alla som minns Fredde Granbergs klassiska sketch i Växjö-TV kan inkassera ett nittitalspoäng...

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag bjussar på antingen bluesbaserat rock/hårdrockslir på elgitarr eller ev. mullrande elbas. Sjunger gör jag väl också... om det är intressant för arrangören så är jag väl baryton skulle jag tro, första eller ev. andra (om det inte går toklågt) bas i körsammanhang. Sen så var jag ju saxofonist en gång i tiden så jag kan väl vara med på barytonsax istället. Vill vi ha mer kalkonartad orkester kan jag väl komma och spela tvärflöjt istället men... då utlovar jag varkenintonation eller vettig volym. :gremcrazy: Och ja... jag kan ju ta med mig oktavmandolinen om nån tycker det är kul.

Ljudteknik har jag läst en del också... så... det kan jag också vara med och fixa lite i.

Och angående körsång förresten så måste jag ju passa på att stila med att jag är på konserturné i USA om två veckor. Sådeså. :gremgrin: