Nekromanti WTF Marvel

God45

#PrayersForBahakan
Jag har varit på något av en DC kick men har nu kommit tillbaks till Marvel för att läsa i kapp mina nuvarande favorit serier som Thunderbolts med Red Hulk och Dark Avengers. Jag kollade också om det hade kommit något mer med Avengers Academy karaktärerna för det var en bra serie som hade ett positivt slut vilket är vad ungdoms titlarna bör vara? Eller hur? Visst jag har accepterat att Teen titans är våldsammare än Suicide squade men så har det varit sedan 80-talet. Men Marvel vet hur man gör mer lättsama och positiv.... Äh fuck it. Kolla vad deras nya tidning är:

http://en.wikipedia.org/wiki/Avengers_Arena

WTF Marvel? Vem tyckte det här var en bra ide?!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Fan vad coolt, Battle Royal med superhjältar liksom! Dags att börja läsa Marvel igen, kanske.

God45

#PrayersForBahakan
Problemet är att de tar karaktärerna från två av de serier som på riktigt riktar sig till yngre läsare och slaktar dem. Visst, Runaways och Avengers Academy tog upp döden men de gjorde det med tyngd och eftertanke.

Hade det här varit en hög nya karaktärer hade jag inte brytt mig. Men nu har de ihjäl karaktärer som faktiskt lyckats etablerats hos yngre läsare. Reptile var till och med med i Marvel superhero squad spelet. Så de dödar tillväxten av nya yngre karaktärer och av nya unga läsare. Sedan har de med karaktärer som Darkhawk, kult favoriter som aldrig fått mainstream genomslag bara för chock värdet.

Det här är också ännu ett steg i raden av event-serier som slaktar b-listan av superhjältar, återigen bara för chock värdet. När Suicide squad som uttalat handlar om att ha ihjäl b-listan av superskurkar har mindre dödsfall och av karaktärer som man inte lärt känna lika bra så är någonting bara fel.

chrull

Stockholm Kartell
Jag håller med, sen vill jag tillägga en annan WTF Marvel: Släppa fem titlar med "Avengers/Avenging" i titeln SAMMA vecka? Och dessutom samma vecka som det släpps 5 titlar med X-men i titeln. Och hela 3 med Wolverine i titeln.

Och då är släpptes inte serien som faktiskt heter "Avengers" under den veckan...

Nu i veckan verkar det komma 3 "Avengers"-titlar. Snälla Marvel, skärp er.

Anarchclown

Swashbuckler
Detta är så precis inte vad man vill ha. Men jag tror att idén är att strössla titlar vid relaunch och sedan se vilka som överlever och vilka man kan slänga igen.

Uncanny X-men är ganska bra fortfarande, några av de andra titlarna som har med X-men att göra är ganska shaky. Tror att den som heter bara X-men med Storm som ledare kommer kunna bli bra också. Mycket av det som kommer nu är skräp dock.

chrull

Stockholm Kartell
Anarchclown said:
Detta är så precis inte vad man vill ha. Men jag tror att idén är att strössla titlar vid relaunch och sedan se vilka som överlever och vilka man kan slänga igen.

Uncanny X-men är ganska bra fortfarande, några av de andra titlarna som har med X-men att göra är ganska shaky. Tror att den som heter bara X-men med Storm som ledare kommer kunna bli bra också. Mycket av det som kommer nu är skräp dock.
Just nu är jag mest förvirrad om vad fan som händer i vilket universum. Age of Ultron tex, i vilken kontinuitet händer det? Och var fan börjar det? Knappast i Age of Ultron #1 iaf. Urgh.

... också är jag sugen på att läsa mer saker om Earth-666

Anarchclown

Swashbuckler
Tänkte för övrigt på alla lanternorna i DC och insåg att det inte bara var Marvel som var skyldiga till "för många titlar om en sak"-syndromet.

Det där ser för övrigt skitcoolt ut.

Age of Ultron var skrämmande mycket "meh" hittills.

chrull

Stockholm Kartell
Anarchclown said:
Tänkte för övrigt på alla lanternorna i DC och insåg att det inte bara var Marvel som var skyldiga till "för många titlar om en sak"-syndromet.
Ja. Och alla Justice League-serier. Men de släpper i alla fall inte 5 snarlika SAMMA VECKA :gremlaugh:

Anarchclown

Swashbuckler
Sant. Dessutom är alla tre? justice league serierna rätt jävla olika och om man bortser ifrån den med stålis och de ganska coola också.

chrull

Stockholm Kartell
Anarchclown said:
Sant. Dessutom är alla tre? justice league serierna rätt jävla olika och om man bortser ifrån den med stålis och de ganska coola också.
Justice League
Justice League of America
Justice League Dark
Justice League of America's Vibe

Vibe är ny, kände jag inte till. International har tydligen lagt ned...

THIS IS STUPID.

Anarchclown

Swashbuckler
Dark är dock bra och America verkar som att de kommer kunna bli bra. Det är bara Justice League som är meh. Men ja, det är dumt att de heter samma sak, var det så svårt att hitta på nya namn till några av dem? Typ dark. Seriöst. Justice League: Dark? Iofs är det ett skämt i serien, eftersom de knappast är tillräckligt mycket av en hjältegrupp för att ha ett gemensamt namn ändå.

God45

#PrayersForBahakan
Rymdhamster said:
En Frankensteins monster-Frank Castle? Fan vad skönt!
Frankencastle hade til och med sin egen serietidning i mainstream 616 universumet. Den var grym och jag rekomenderar den :gremlaugh: Den börjar lite förvirrande med Dark Reign the list: Punisher och fortsätter sedan i nummer 19 av 2009 års Punisher serie.

God45

#PrayersForBahakan
Anarchclown said:
Dark är dock bra och America verkar som att de kommer kunna bli bra. Det är bara Justice League som är meh. Men ja, det är dumt att de heter samma sak, var det så svårt att hitta på nya namn till några av dem? Typ dark. Seriöst. Justice League: Dark? Iofs är det ett skämt i serien, eftersom de knappast är tillräckligt mycket av en hjältegrupp för att ha ett gemensamt namn ändå.
Jag har inte vågat läsa Dark. PG-13 Constantine låter som recept för en katastrof... Men om du rekomenderar den får jag kanske ta en titt...

chrull

Stockholm Kartell
God45 said:
Anarchclown said:
Jag har inte vågat läsa Dark. PG-13 Constantine låter som recept för en katastrof... Men om du rekomenderar den får jag kanske ta en titt...
Det funkar ju när det inte är Hellblazer. JLD försöker aldrig vara Hellblazer.

Däremot får vi se hur Constantine #1 blir nu när den släpps... imorgon? nästa vecka?

Anarchclown

Swashbuckler
Constantine i JLD är lite som Batman i JLA förr i tiden. Han är lite mer av en team player, inte riktigt lika edgy och lite mer "super" än han är i sin egen serie. Med detta sagt så var det fortfarande Batman-karaktären som anpassade sig efter omständigheterna och inte något helt annat. På samma sätt känns det med Constantine.