Listan
Efter att ha läst listan så kan jag inte fatta hur det ens är prat om att gå till rätten. Sony borde punga ut pengarna direkt.
Jag läser listan just nu och ser att det finns många poänger med stämningen. Däremot tycker jag att listan skulle mått riktigt bra av att kortas ner till hälften. Den innehåller många saker som Anne Rice eller någon annan var före WW med (äldre vampyrer är mäktigare än yngre, vampyrer är starka och snabba, vampyrer kan "övervintra" i dvala) och en del saker som känns som självklart utifrån övriga koncept och/eller det engelska språket (att äldre vampyrer kallas för elders, att det finns blodslinjer bland vampyrer på samma sätt som det finns familjer bland människor).
Sedan innehåller listan rena löjligheter:
"In the World of Darkness, silver weapons harm werewolves. In Underworld silver weapons harm werewolves."
"In the World of Darkness, vampires and werewolves fight with human weapons, such as pistols and knives. In the Underworld, vampires and werewolves fight with human weapons, such as pistols and knives."
Mängder med sådana likheter som lätt kan skjutas ner (så ni hävdar att ni kom på idén att varulvar skadas av silver, och konceptet att man kan använda pistoler och knivar när man slåss?) tycker jag tar udden ur stämningen. De borde satsat på likheterna med boken och de unika likheter som faktiskt finns istället för att försöka göra en så lång lista som möjligt.
/tobias