Nekromanti WW2-modul

MovinGalt

Warrior
För att ge lite positiva förslag så borde ni modifiera Psykos och psykoskryss. Annars kommer alla soldaterna bli fråntagna sina formulär efter ungefär 14 rundor, pga psykotiskt tillstånd.

Sen skulle man ju kunna lägga till en regel, eller frivillig sådan, som gör att man kan bli döv/förvirrad under ett antal sekunder. Lite som i Saving Private Ryan eller Call of Duty. Världen känns gå lite långsammare, och man hör ingenting. Man stannar upp med det man höll på med och bara tittar på förödelsen. Sen med ett vagt tjutande som eskalerar dras man tillbaka in i krigets ljud med en smäll. Stämning! :gremgrin:

/MovinGalt

Rage

Veteran
Kring andra världskriget var det mycket forskning på gång och det forskades om diverse konstiga saker. Med hjälp av denna bakgrund är det helt möjligt att föra in Sciencefiction eller Horror element i en WW2 kampanj.

Om ni skall göra fältslagsregler så kan man förenkla reglerna på så vis att alla enheter på slagfältet har tre värden eldkraft, skydd, förflyttning, färdighet.
Eldkraft=hur stor skada man kan göra.
Skydd= hur mycket man tål.
Förflyttning=Hur snabbt man kan röra sig.
Färdighet= Hur bra enheterna är stridsvana samt skicklighetsnivå.
När man sedan bestämmer utgången på striden slår man för Strategi för båda sidor samt någon slumptabell för oförutsedda händelser som kan modifiera de fyra värdena. Sedan slår man för att se hur mycket båda sidor förstör.

Sankt Creigh

Warrior
Detaljerade regler för sabotage och spionage!! :gremlaugh:
Och, snälla, skippa horror elementen i den stösta möjligaste mån.
Vore synd att smutsa ner Neotech med det.

// Creigh

Porta_UBBT

Veteran
Jag som många andra tycker att Neotech är fel bas. Men du ska självklart göra som du själv tycker. Men om du ska ha inspiration så tycker jag att du ska titta litet närmare på Godlike. Ett WWII rollspel med övernaturliga inslag, rollpersonerna är sk talents eller ubermenschen. Vanliga svenssons med mer eller mindre övernaturliga krafter. Systemet är klockrent och passar till strider med många inblandade. Vi har kört kampanjer/äventyr på de flesta krigsskådeplatser, där tyskarna(ja vi var ss-soldater) har satt sina kängor. Ett klockrent rollspel med en underbar värld och regler. Där kan du få mkt med inspiration. Läs det och du lär skrota N2-systemet i WWII-miljön. Lovar. Lycka till iaf, eller man ska kanske säga hals und beinbruch?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Re: WW2-modul [OT]

Hur bra blir Godlike om man skippar talents och kör "realistiskt" istället?

Bastardo

Swordsman
missförstånd?

Jag tror att ni missförstår mig.. Min avsikt är inte att börja leta alternativa spel för att kunna göra det här arbetet, utan att försöka använda Neotech och skapa någonting utifrån det...

jaja, kikade iaf lite på Godlike men hittade inte så mycket matnyttigt (skulle helst vilja ha idéer till kampanjvärlden), kan du ge några exempel på moduler/expansioner till Godlike som jag ska kolla på? (antagligen fick jag fram fel böcker)

PAX

Jordisk Äventyrare
Har ett par kompisar i spelgänget som har kört en WW2-kampanj under längre tid nu. Dock inte N2 som bas men systemen är ganska lika varandra. Vilket inte har resulterat i några större problem vad jag förstår av deras bladder efter de avverkade spelmötena. Så kämpa på. Ska bli kul att se resultatet.

En länk där det finns "lite" fordon att ta av till er modul... http://www.wwiivehicles.com/

Porta_UBBT

Veteran
Re: missförstånd?

Jag har inte missförstått dig utan gav bara ett tips på ett spel som är riktigt bra samt med grymma regler som är snabba och bra. Men jag vet att du tydligen gillar neogames Ob-system så då gör du rätt i att spela med dessa. Om du vill ha inspiration så är det bara att sätta dig ner och plöja igenom böcker och surfa på google om WWII, finns hur mkt som helst. Kan dock vara bra att försöka avgränsa dig. Vad för slags soldater ska de spela, vilken sida, i vilket land/världsdel, vilket frontavsnitt ska de slåss på?

Och som svar på om Godlike blir bra utan talents? Ja. Vi har spelat på det utan talents samt med lite mindre talents, alltså vi är inte som stålmannen och hulken, utan har bara små förmågor som t.ex. hela skottskador, nattsyn mm. Även om man har "heavy armor" samt "hardend" så avliver du på stället om du får en vanlig gevärskula i skallen. Om du inte har body 10 samt talangen "tough". Vilket inte alla har. Strid är dödlig och snabb, precis som i verkligheten.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Re: missförstånd? [OT]

Ok. då kanske man skulle ta sig en titt på det när tillfälle ges.

hravnkel

Veteran
mmm....WW2 har ju redan varit...ganska svårt att liksom ändra på det...alltså kommer en N2 ww2 modul ha samma info som en historie bok eller liknande...