Nekromanti www.alfaweb.nu/eonse blir skräp

hatten

Swashbuckler
Och varför dessa hårda ord om en annars bra sida..

JO jag vägrar använda INTERNET EXPLORER då Netscape ÄR 210% bättre och snabbare än exploren..
( med SÅ många milljoner kunde man tro att puttemjuk skulle klarat av att skriva ett bra program MEN NEJ hjärntvätta folk kan han men inte göra bra program.. PutteMjuk = MicroSoft = Bill gate.. )
Och av någon anledning så funkar sidan i Explorer men inte i Netscape..
skärpning skärpning det är nog något ni måste fixa så att folk kan se på er sida där det brukar finnas mycket roligt att se och läsa....

Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...

ripperdoc

Myrmidon
MikroDatorn [OT]

Kan ju nämna att MikroDatorn (senaste numret tror jag) hade ett test med de senaste versionerna av IE, NS och Opera, och att Explorer vann. Deras bedömning var ungefär att IE var tråkigt, men mycket stabilt och snabbt, och dessutom hade bäst stöd för olika standarder. NS var snyggt och smart, men väldigt långsamt och lite dåligt stöd för standarder. Opera var för dåliga på standarder och var inte snyggt, enligt tidningen.

Fritt citerat alltså :)

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

Nauseam

Veteran
Måste tyvärr säga vad jag tycker.

Egentligen borde jag inte nedlåta mig till att skriva i denhär, iofs mycket intresanta men totaalt felplaserade diskution men kan bara inte låta bli. Då jag själv fyskar lite med att göra en helt personlig hemsida vet jag vilket infernaliskt helvete det är att få en sida att fynka i NS om man tänker göra något med tex css...

Eftersom ca 90% av trafiken på min sida är av IE har jag valt att krast ignorera alla NS andvändare. Personligen har jag aldrig uppleft NS snabbare med eftersom det alltid sägs vara det så kan det någ stämma, några microsekunder snabbare kan det någ vara (även om IE 5.5 skulle vara snabbare och NS6 faktiskt skulle klara av css2 och html[nåt] standarderna)

Sen detta alltid återkommande tygget om att IE är en fasistoid hjärntvättare och Gates ondskan själv... Låter lite hjärntvättat tycker jag. /images/icons/wink.gif

~~nauseam~~~~~~~
<A HREF="http://i.am/nauseam" target="_new">http://i.am/nauseam</A>

LeJonklev

Swordsman
Re: Måste tyvärr säga vad jag tycker.

Ondskan själv kan man väl knappast kalla honom. Människor med makt står över sådana begrep såsom ond och god, och han har ju viss makt. Kontrollerar världen närmanre bestämt /images/icons/smile.gif

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.

Evil Peter

Hero

Ondskan själv kan man väl knappast kalla honom.

Nej, detta är ju Eon-forumet och i Eon är ju all ondska subjektiv... /images/icons/wink.gif

C

Kullendorff

Warrior
NätSkräp [OT]

Folk som fortfarande tycker att NS är bäst lever kvar i nån form av delusiell villfarelse att ett företag med mycket makt inte kan göra bra saker .. av princip.

Alla som har någorlunda humm òm Webdesign och pedagogisk mjukvaru design har numera (tyvärr) erkännt IE som väldans mycket bättre än NS.
Varför är ganska enkelt, MicroSoft har mer pengar ...
Mer pengar = bättre i vår värld.
Så är det tyvärr.

Så tyvärr, NS är på väg bort.
Jag vill oxå att NS ska kunna konkurera med IE, men det är lögn och ett bevis på okunskap att hävda det.

MvH
Kullendorff

"A Devil who had unity, would be a God."

Rosen

Myrmidon

<I>Sen detta alltid återkommande tygget om att IE är en fasistoid hjärntvättare och Gates ondskan själv... Låter lite hjärntvättat tycker jag.</I>

Vad jag hört beror många av problemen på att man hade en standard och ett allmänt tillgängligt format som alla kunde dela på... och sen kom Big Bill och införde egna koddialekter och nya finesser - som han bums såg till att copyrighta så att andra browsertillverkare måste betala royalties till MS om man vill att deras browser ska vara kompatibel med dem.

Låter rätt ondskefullt, tycker jag.

--
Åke

Helmgast
Ibland säger Hatten de mest perfekta sakerna. Även om han trackar Silversurfan och Ignatius lite väl mycket så är han otroligt smart. Jag använder helt klart Netscape, och i skolan finns det Navigator på datorerna. Därför är det lite tråkigt att EON SE inte längre funkar på NN. Ändra på EON SE nu, Emil.

Inlägget är skrivet med hjälp av en Netscape Navigator 4.5

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

hatten

Swashbuckler

"-One World One Web One Program.. - Microsoft Promotional Ad...
-Ein Reich, Ein Volk Ein Fuhrer.. -Adolf Hitler.

tja OND jävul vet jag inte om Putte Mjuk är MEN Korrupt, girig, Maktgalen appsolut.
Och tillgång till massiv arme av hjärntvättande reklam nissar som ger illusionen av kompetens.
SÄG du påstår att vi Netscape användare är hjärntvättade HUR undrar jag ? Netscape gör knappt något väsen av sig. Puttemjuks produkter syns i TV, På Afficher, i butiker.. SÅ HUR kan vi Netscapare vara korrupta ?

Sen OM man använder Netscape Composer så funkar sidan perfekt INTE bara för Netscape användare UTAN FÖR explorer användare DET om något är tecken på att Netscape ÄR bättre.

Puttemjuk har dessutom uppfunnit vad rosen kallar Dialekter och varför har han gjort det ?
Svaret är lika uppenbart som destruktivt MONOPOL Puttemjuks marknadsförings maskin är så bra att dom kan sälja dålig programvara som ej är bakåtkompitabel och som är fylld av inbyggda buggar som de INTE har rättat till.
Så i slutändan med tanke på att Puttemjuk vill att HANS företag ska monopolisera hela värden så är det inte en osanorlik grej att jämföra honom med A, Hittler..
Fast Hittler MÅ ha varit galen/ond/destruktiv osv.. MEN hitler såg i alla fall till att DE maskiner och de vapen som Tyskarna byggde hade HÖG kvalite vilket puttemjuk inte gör.. Utom på reklam sidan....

BILL GATE = Girig djävul...

hatten

Swashbuckler

"-One World One Web One Program.. - Microsoft Promotional Ad...
-Ein Reich, Ein Volk Ein Fuhrer.. -Adolf Hitler.

Jeeep allt för att kunna monopolisera och förstöra för konkurenter..
Det är vad Puttemjuk är bäst på INTE bygga utan riva och göra reklam falsk reklam..

Krille

Super Moderator
Browserkrig (OT)

"Vad jag hört beror många av problemen på att man hade en standard och ett allmänt tillgängligt format som alla kunde dela på... och sen kom Big Bill och införde egna koddialekter och nya finesser - som han bums såg till att copyrighta så att andra browsertillverkare måste betala royalties till MS om man vill att deras browser ska vara kompatibel med dem."

Vilket alla högaktningsfullt skiter i, eftersom alla vettiga browsertillverkare rättar sig efter W3Cs rekommendationer, som är fria från royalties, eller hittar på egna saker som IRC eller ICQ. Det enda som Bad Boy Bill äger är JScript, VBScript och ActiveX, saker som webbdesigners undviker. Till och med de som utvecklar i J++ stänger av (de förinställda) inställningarna som skiljer J++ från Suns Java så att bytekoden verkligen är plattformsoberoende.

Dessutom är Nätskräp inte så oskyldiga som de verkar. Jag vet en och annan lynx-hackare som hatar allt vad javascript heter - som faktiskt är Nätskräps uppfinning - och själv har jag fortfarande inte förlåtit Nätskräp för deras buggiga layer-hantering (även om jag inte använder finessen själv annat än för att leka). Å andra sidan så måste jag erkänna att Nätskräp uppfunnit (infört ny standard på, om man så vill) CGI, frames, SSL och en massa andra skojjiga saker.

Och innan W3C började rikta upp marknaden fanns ingen standard. Det var en hejdlös djungel av HTML, och den lilla standard som fanns försvann ner i slasken med Javascript och DOM, som skiljer sig hejdlöst från webbläsare till webbläsare.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Evil Peter

Hero

tja OND jävul vet jag inte om Putte Mjuk är MEN Korrupt, girig, Maktgalen appsolut.
Och tillgång till massiv arme av hjärntvättande reklam nissar som ger illusionen av kompetens.
SÄG du påstår att vi Netscape användare är hjärntvättade HUR undrar jag ? Netscape gör knappt något väsen av sig. Puttemjuks produkter syns i TV, På Afficher, i butiker.. SÅ HUR kan vi Netscapare vara korrupta ?

Varför ska man kalla några som använder ett visst program korrupta? Det är väl rätt korkat? Om man håller på att kalla Bill Gates för djävul och så är den enda personen man skadar sig själv genom att inte verka speciellt smart.

Sen OM man använder Netscape Composer så funkar sidan perfekt INTE bara för Netscape användare UTAN FÖR explorer användare DET om något är tecken på att Netscape ÄR bättre.

Nej, det är väl ett tecken på att IE är bättre då den klarar av att läsa sidor gjorda av olika program, eller att Netscape Composer är bättre än Microsofts motsvarighet då man kan skriva för både NN och IE.

Säga vad man vill om Microsofts affärsetik och liknande men tittar man på oberoende tester hamnar många av deras program i topp, däribland IE.

För mig är det lika stor chans att jag skulle använda NN i stället för IE som att jag skulle byta Windows mot Linux men jag tycker inte det är något fel med att andra använder NN för det.

C

hatten

Swashbuckler

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Nej, det är väl ett tecken på att IE är bättre då den klarar av att läsa sidor gjorda av olika program, eller att Netscape Composer är bättre än Microsofts motsvarighet då man kan skriva för både NN och IE.<p><hr></blockquote><p>*suck* du har åter missat poängen Explorer har sin egen composer kommer inte ihåg dess namn just nu.. MEN NÄR mna skriver EN webb sida med INternet explorer ( Mickrosoft ) så klarar den BARA av Internet Explorer browsers..

MEN NÄR man skriver en sida med hjälp av Netscape Composer så klarar både Netscape OCH Explorer AV att se sidan..

VIlket betyder ATT Netscape ÄR bättre...
Orsaken att netscape och många andra browsers har svårt att se sidor gjorta med Explorer ÄR att Puttemjuk har sett till att hans browsers har en "dialekt" som försämrar för andra browser.. ( ja Puttamjuk PÅ står att det gör Explorer snabbare SKITSNACK )

Sen angånde Windows 95/98/2000 osv.. SÅ är Linux Ett gratis program bättre som server program..

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Varför ska man kalla några som använder ett visst program korrupta? Det är väl rätt korkat? Om man håller på att kalla Bill Gates för djävul och så är den enda personen man skadar sig själv genom att inte verka speciellt smart.<p><hr></blockquote><p>Tja historiskt sätt så har små män med maktgalenskap lyckats kasta stora smärtsamma skuggor över framtida generationer.
Se bara på Stalin
Se bara på Hitler
Sen tänk bara HUR mycket mer skada Bill Gate kommer orsaka genom att hans marknadsföring av dålig kvalite på program och utrustning kommer orsaka dator och program värden internationelt..
NU kommer BILL inte springa omkring som hitler eller Stalin gjorde och döda folk. Bill nöjer sig med att konkurera ut andra företag svartmåla folk och förstöra ordet kvalite.
SÅ genom att han är en extremt målmedveten individ med bristfällig moral och frånvarande affärs etik så JA man kan säga att han på många sätt i mina Ateistiska ögon påminner om en riktig djävul..