Nekromanti www.rollspel.nu på LinCon.

Sodivra

Champion
Tja, hur ska vi göra där?
Ska vi bestämma en tid och plats att träffas tillsammans på?
Själv så har jag hela konventet oplanerat, utom onsdagen, för då tar jag studenten.. :gremwink:
(Förresten, ifall det är någon som saknar en spelare, hör av er till mig.)

Ackerfors

Alas, your rapids!
Fan, du hann före... Tänkte posta en tråd med samma namn... :gremsmile:

Tja, hur ska vi göra där?
Ska vi bestämma en tid och plats att träffas tillsammans på?

Mmjo, det tycker jag allt. Har frågat Lincon-folket om det fanns möjlighet att få ett klassrum på "lagligt" sätt men den möjligheten fanns inte (för mig iaf) men antingen om vi bara tar ett tomt klassrum och hoppas på det bästa eller någon person med inflytande kanske kan fixa ett rum eller så skiter vi i rum. Vore dock kul att ha en homebase som det diskuterades i tidigare trådar. Måste i vilket fall träffa alla jag kan där! :gremsmile:

Jag har inte planerat något själv mer än ett pass i kiosken, så jag är helt ledig och dessutom ensam på konventet (kanske lyckas få med flickvännen en dag och en kompis andra men annars är jag ensam).

Skicka ett PM så får ni mitt mobilnummer så är det bara att slå en pling så ses vi någonstans, ifall ni vill dvs... :gremlaugh:

Foggmock

Myrmidon
jag tycker vi lägger in casual umgängestid framåt slutet av konventet, jag har pass 1-4 stenhårt bokade redan.

och du, vi har en plats i #rpgonline allstars ledig, Arvidos.. Hyptermi, pass fyra. hoppa på mig i kanalen och fråga mera vettja. :gremsmile:

Gardener

Champion
<blockquote><font class="small">Citat Arvidos:</font><hr />
Själv så har jag hela konventet oplanerat, utom onsdagen, för då tar jag studenten..[/quote]

Allvarligt, tar du studenten på en röd dag? Låter lite väl oschysst, fast det är ju en vecka tidigare än jag är van vid, så lite lyx är det väl.
Förresten, är du så liten? Borde nog lära känna adminsarna bättre tror jag. =]

<blockquote><font class="small">Citat Yassilus:</font><hr />
Mmjo, det tycker jag allt. Har frågat Lincon-folket om det fanns möjlighet att få ett klassrum på "lagligt" sätt men den möjligheten fanns inte (för mig iaf) men antingen om vi bara tar ett tomt klassrum och hoppas på det bästa eller någon person med inflytande kanske kan fixa ett rum eller så skiter vi i rum. Vore dock kul att ha en homebase som det diskuterades i tidigare trådar. Måste i vilket fall träffa alla jag kan där![/quote]

Jag skulle kunna höra med dem, lyckas inte jag så tror jag fasen det är omöjligt att ordna, lite kontakter har jag ändå även om det var länge sen jag hade koll på Sveriges konventsledningar. =] Å andra sidan brukar det alltid vara rumsbrist på konvent så det är inte så konstigt.

Jag har inte planerat något själv mer än ett pass i kiosken, så jag är helt ledig och dessutom ensam på konventet (kanske lyckas få med flickvännen en dag och en kompis andra men annars är jag ensam). [/quote]

Jag har tre pass med rollspel inbokat, pluss ett pass med brädspelet Maffia, plus att jag ska försöka spela HellGame, men i övrigt har jag inga fler pass uppbokade till något spel. Däremot brukar jag ändå ha fullt upp med att snacka skit och slöa, men det är ju just det man kan göra med forumiter också, så det är ju bara bra. =]

Skicka ett PM så får ni mitt mobilnummer så är det bara att slå en pling så ses vi någonstans, ifall ni vill dvs...[/quote]

Låter som en bra ide, jag hör av mig. Sen ska jag försöka se till att fixa upp en lapp på schemaväggen också med mötesplats/tid. Finns det inte så har jag glömt det och då kan ni klaga i receptionen så lär dom klaga på mig när jag går förbi. =]

<blockquote><font class="small">Citat Foggmock:</font><hr />
jag tycker vi lägger in casual umgängestid framåt slutet av konventet, jag har pass 1-4 stenhårt bokade redan.[/quote]

Ja, ett möte på sista passet låter vettigt, brukar vara många som inte har nåt då, så en träff bakom C-huset låter trevligt. För på LinCon är det alltid fint väder.

<blockquote><font class="small">Citat Foggmock:</font><hr />
och du, vi har en plats i #rpgonline allstars ledig, Arvidos.. Hyptermi, pass fyra. hoppa på mig i kanalen och fråga mera vettja.[/quote]

Såg det på anmälningssiten, klart coolt spelgäng, men kan du verkligen bjuda in folk här på forumet, är inte det lite off? =]

Förhoppningsvis kommer vi ha knappar färdiga till LinCon och jag och Arvidos kommer säkerligen sälja dem, samt att jag ska försöka få ett gäng att ligga i kiosken också.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Allvarligt, tar du studenten på en röd dag? Låter lite väl oschysst, fast det är ju en vecka tidigare än jag är van vid, så lite lyx är det väl.
Förresten, är du så liten? Borde nog lära känna adminsarna bättre tror jag. =]

Inte bara adminsarna du behöver lära känna, almanackan också... Det
är torsdag som är en röd dag. :gremsmile:

Jag skulle kunna höra med dem, lyckas inte jag så tror jag fasen det är omöjligt att ordna, lite kontakter har jag ändå även om det var länge sen jag hade koll på Sveriges konventsledningar. =] Å andra sidan brukar det alltid vara rumsbrist på konvent så det är inte så konstigt.

Jag kan inte annat än önska lycka till. Det vore ohyggligt tufft ifall du kunde fixa det. :gremlaugh:

Låter som en bra ide, jag hör av mig.

Gör så! :gremsmile:

Sen ska jag försöka se till att fixa upp en lapp på schemaväggen också med mötesplats/tid. Finns det inte så har jag glömt det och då kan ni klaga i receptionen så lär dom klaga på mig när jag går förbi. =]

Hehe, nja, inte ska vi klaga inte... Det räcker med att informera dig om hur slarvig du varit... :gremwink: Naerå, vet hur stressigt det har en tendens att bli...

Förhoppningsvis kommer vi ha knappar färdiga till LinCon och jag och Arvidos kommer säkerligen sälja dem, samt att jag ska försöka få ett gäng att ligga i kiosken också.

Trevligt, trevligt. Ungefärligt pris? 20 kr? Måste spara lite i så fall... :gremwink:

Gardener

Champion
Inte bara adminsarna du behöver lära känna, almanackan också... Det är torsdag som är en röd dag.
Hehe, jag hade vissa problem att tänka klart när jag skrev det där, får skylla på det. =]

Trevligt, trevligt. Ungefärligt pris? 20 kr? Måste spara lite i så fall...
Ja, 15-20 kronor kommer det nog kosta, det beror lite på vad den faktiska slutsumman blir på beställningen.

Feuflux

omjonasson.se
Sen ska jag försöka se till att fixa upp en lapp på schemaväggen också med mötesplats/tid. Finns det inte så har jag glömt det och då kan ni klaga i receptionen så lär dom klaga på mig när jag går förbi. =]

Sweet.

Ja, ett möte på sista passet låter vettigt, brukar vara många som inte har nåt då, så en träff bakom C-huset låter trevligt. För på LinCon är det alltid fint väder.

Allt jag vet är att jag är bortbjuden den 31:a och inte är tillgänglig då, så om sista passet är då får jag problem. Annars har jag "bara" tentaperiod och borde sitta och läsa igenom 2 feta böcker... men sånt kan man lätt ta ledigt ifrån. :gremlaugh:

Sweet. (igen)

Gardener

Champion
Jag har en heldagsfest på lördagen som jag väldigt gärna skulle vilja gå på. Gjorde dock det på LinCon för några år sedan och det gjorde att mycket av konventet försvann...

Rickard

Urverk speldesign
Jag kommer kunna komma till LinCon då det är tenta-p just då.. Har en tenta (i Signalbehandling) den 3:e.. :gremfrown:

Dock kanske jag sliter mig från "pluggandet" och tar mig ner någon dag.. Får se.. Kan ju anpassa det till träffen (eller till när det visas Hero, om det nu gör det)..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som kommer att följa tråden med spänning då han gärna vill möta andra forumiter

Sodivra

Champion
Vi borde nog planera in två tidpunkter för träffar.

Hero? Den vill man ju se!
Förresten, hur lagligt är det att visa biofilm på konvent?

Krille

Super Moderator
Jag tror att jag kommer att vara på LinCon, fast inte hela konventet. Förmodligen anländer jag sentåtabarahälwete på natten till torsdag och åker hem på fredag kväll. Mestadelen av tiden kommer jag att sitta å sälja Västmark.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag tror att jag kommer att vara på LinCon, fast inte hela konventet. Förmodligen anländer jag sentåtabarahälwete på natten till torsdag och åker hem på fredag kväll. Mestadelen av tiden kommer jag att sitta å sälja Västmark.

Har du ett eget klassrum att sälja i? Isf kanske du får sällskap... :gremwink:

Krille

Super Moderator
"Har du ett eget klassrum att sälja i?"

Förmodligen inte. Det skulle kosta för mycket. Jag skulle kunna tänka mig att dela rum med till exempel www.rollspel.nu :gremwink:, men förmodligen så sitter jag vid något bord i en korridor eller motsvarande.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Om inte allt går åt helvete så ska jag spela följande pass:

Fading suns: Tynande Drömmar Fr 00:00-Fr 06:00
Friform: Practise Effect Lö 17:00-Lö 23:00

Dessutom så har jag bestämmt att Gardener har lovat att spela något kortspel med mig. :gremgrin:

Jag bor cirka fem minuters cykelväg ifrån konventsområdet och har planer på att baka pannkakor någon gång under konventets gång. Som om någon har lust att hänga på och njuta av min kokkonst så är det väl inte omöjligt. Mitt mobilnummer kan ni få genom att skicka mig ett meddelande.

Foggmock

Myrmidon
För att dra liv i en annars död tråd så funkar ju onsdagspasset utmärkt, såvittjagvet inga rollspelspass inplanerade öht., så det finns gott om tid att kröna kanalmästaren i Settlers eller Munchmkin eller nåt.

Detta förutsätter såklart att folk kommer upp på onsdagen redan. :gremsmile:

thark

Hero
onsdagspasset utmärkt, såvittjagvet inga rollspelspass inplanerade öht.
Och vem fasen begränsar sig till att bara spela ROLLspel på konvent? Det är ju att visa sin överlägsenhet även över främlingar i blandade brädspel som är det roligare. :-O

Ackerfors

Alas, your rapids!
Detta förutsätter såklart att folk kommer upp på onsdagen redan. :gremsmile:

Jag kommer nog inte förrens på torsdag förmiddag, då en annan person har gjort ansrpåk på mig onsdagkvällen. Vet också att Arvidos inte kommer förrens på torsdagen då han tar studenten på ondagen...