Nekromanti www.rollspel.nu söker ny tomtefar

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln www.rollspel.nu söker ny tomtefar
Nu är det snart jul igen... Ja, det beror förstås på perspektiv, men i vårt fall är det snart.

Jag som tidigare varit jultomte och samlat ihop materialet till julkalendern kommer inte ha tid att göra hela jobbet i år och därför behöver vi en ersättare som kan ta på sig det ärofyllda uppdraget.

Vad som krävs är god hand med folk, planeringsförmåga och stora mängder ork. Har du det och känner att du är rätt person att ikläda dig den röda overallen och skägget så bör du skicka ett mail till r... (441 fler tecken)

Gå till artikeln

walium

Ganska töntig, faktiskt
Vad har felats under tidigare år, hur mycket hjälp kan man räkna med ifrån redaktionen och har ni funderat på att inkludera flera ansvariga i någon slags tomtekommando?

Ackerfors

Alas, your rapids!
"Vad har felats under tidigare år"

Det är väl inget som direkt felat de två senaste åren (de som jag varit med på), mer än att det tar en massa tid och kraft i anspråk, något som jag inte har i år, därav pensioneringen.

"hur mycket hjälp kan man räkna med ifrån redaktionen"

Hjälp med tekniken och goda råd är garanterat.
Jag kommer försöka bidra med ett par saker till kalendern, men det hade jag nog gjort även om jag inte varit med i redaktionen.
Jag kommer dessutom ge den hjälp som behövs i form av bollplank och svar på frågor.

"har ni funderat på att inkludera flera ansvariga i någon slags tomtekommando?"

Det beror väl på antalet intressenter, men någon måste ha huvudansvaret för att det blir gjort, annars blir det garanterat inte gjort. Det är väl främst det som sökes nu, sen får redaktionen och den huvudansvarige ta en diskussion om hur det ska skötas rent praktiskt. Typ.