Nekromanti www.vitatornet.com

loftárása

Veteran
okej, jag vet inte om man får göra reklam här, men det gör jag i alla fall. so sue me.

i alla fall. vitatornet.com är ett ganska nystartat rollspel för alla som har läst wheel of time/sagan om drakens återkomst av robert jordan. spelet sker i vita tornet, och man kan för närvarande starta som vilken sorts karaktär som helst, novis eller aes sedai, väktarlärling eller gaidin. nu vet de flesta inte vad jag pratar om, men det spelar ingen roll. ni som vet vad jag pratar om, kom till http://www.vitatornet.com !

Foggmock

Myrmidon
Vi har faktiskt ingen policy mot "länkspammning" så länge det inte är kommersiella sajter. Personligen gillar jag det inte, utan man kan säga till Gardener som kan lägga upp det som en notis eller lägga in det i länkgalleriet.

Nu är detta gravt off topic och fel forum, men kanske det är dags att diskutera hur vi ställer oss till poster som bara är till för att uppmärksamma andra webbplatser?

loftárása

Veteran
därför att VVT är ett konkurrerande rollspel. visserligen ett konkurrerande rollspel som delar medlemmar med VTC, men de är ändå olika.

Sodivra

Champion
Ah, yes.

Nå, jag menade mest att först göra en check på att ni kände till VVT, och sedan lite pedagogiskt uppmuntra att göra reklam för vad som är så annorlunda och bra med VTC. :gremsmile:

Alharra

Warrior
Nu är detta gravt off topic och fel forum, men kanske det är dags att diskutera hur vi ställer oss till poster som bara är till för att uppmärksamma andra webbplatser?

Tja är det rent "olämpliga" sidor kan det ju vara ett problem, men när man länkar till information - eller som i det här fallet ett rollspel. Och forumet verkar ju vara ganska inriktat på diverse rollspel... Just länkspamning är en annan sak, ingen gillar väl spam? (Nu har jag ju iofs inte smakat) Men att informera om en annan webbplats borde ju inte vara förbjudet.

Foggmock

Myrmidon
Jag tycker iallafall att man ska göra inlägg för att inbjuda till diskussion. Och att bara skriva en webbadress och berätta om dess förträfflighet är inte vad jag menar med det.

Man kan ju lägga den i signaturen och bli forumskändis. DÅ kommer folk att besöka adressen.

Shaggy

Swordsman
Den verkar vara i behov av mer arbete innan den kan anses någorlunda klar. Jag tycker att det ö h t saknas information om vad syftet med sidorna är. Är det ett nätbaserat friformsrollspel alltså? Borde det inte i annat fall finnas några regler under regelfliken?

Sen gillar jag inte Jordan, men det är väl en annan sak. Å andra sidan är det inte mycket jag gillar. Det finns tyvärr bara två riktigt bra fantasyförfattare... (Hmm. Av det här slaget av fantasy bör kanske tilläggas. Räknar man in Pratchett eller Rowling, som båda är riktigt bra, så blir det plötsligt betydligt fler.)

loftárása

Veteran
ja, det stämmer att sidan inte är peciellt bra just nu. det beror dock på att den är het nyupplags och under konstant utveckling. det innebär att optimister kan se det som en chans att styra rollspelets utvecklig, eftersom även det är nystartat, men jag vet ju inte.

borde kanske tilläga att en hel del information finns i forumen snarare än på sidan. http://www.vitatornet.com/forum

loftárása

Veteran
Re: Ah, yes.

VVT känner vi till mycket väl, eftersom så gott som alla medlemmer kommer därifrån. :gremtongue:

i alla fall, en del skillnader då:
<ul style="list-style-type: disc">[*] VTC är mer strukturerat. istället för att springa runt med en aes sedai av varje ajah och 25 väktare har man endast en karaktär, som man förhoppningsvis lär känna mycket bättre.

i VTC är ON-makt lika med OFF-makt. det betyder att amyrlinen bestämmer mest, följt av kv, och så vidare. VVT styrs istället av ett råd av spelledare (som inte fungerar särkilt bra. :gremtongue: ). det betyder att i VTC är det lättare att jobba sig upp och få makt i rollspelet, och att det är de som är mest aktiva och inte de som varit med längst som bestämmer över rollspelet.

dessutom är det mycket mysigare. :gremtongue: [/list]