Vi kommer inte att patcha forumet nåt mer. Att byta till en modernare mjukvara ligger närmare till hands.stenhöna said:...behövs. Så man kan trycka ctrl-i för kursivt, etc. Jag kan själv göra jobbet om ni ger mig kodbasen.
Vilken tidsplanering har ni på det? Kan vara värt en patch om det ligger långt fram i tiden, eller?Dweller of the Forbidden City said:Vi kommer inte att patcha forumet nåt mer. Att byta till en modernare mjukvara ligger närmare till hands.stenhöna said:...behövs. Så man kan trycka ctrl-i för kursivt, etc. Jag kan själv göra jobbet om ni ger mig kodbasen.
Då forumet inte har support för det så hade man varit tvungen att skriva om en hel del så det hade inte varit en vettig lösning.stenhöna said:...behövs. Så man kan trycka ctrl-i för kursivt, etc. Jag kan själv göra jobbet om ni ger mig kodbasen.
Jag och Gardener testade lite när det begav sig (OK, mest Gardener). Tror vi testade TinyMCE eller nån annan av standardlösningarna. Problemet var att de inte hade stöd för sånt vi ville ha (spoilertaggar etc) och ingen orkade bygga en editor som var tillräckligt kompatibel med existerande inlägg och så.Spider Jerusalem said:Då forumet inte har support för det så hade man varit tvungen att skriva om en hel del så det hade inte varit en vettig lösning.stenhöna said:...behövs. Så man kan trycka ctrl-i för kursivt, etc. Jag kan själv göra jobbet om ni ger mig kodbasen.
Hm. En stor del av jobbet där ligger i att flytta databasen, va? *nyfiken*Dweller of the Forbidden City said:Vi kommer inte att patcha forumet nåt mer. Att byta till en modernare mjukvara ligger närmare till hands.
Flytta databasen... det är lite små jobbigt. Den är gammal, dum och innehåller väldigt mycket data som inte ska finnas längre. Men jag ska inte gå in för mycket på det.Kamrat 9356 said:Hm. En stor del av jobbet där ligger i att flytta databasen, va? *nyfiken*Dweller of the Forbidden City said:Vi kommer inte att patcha forumet nåt mer. Att byta till en modernare mjukvara ligger närmare till hands.
Ah, OK. Det är klart det blir lite knepigare om editorn måste anpassas till egna taggar. Men brukar man inte kunna byta mellan HTML och WYSIWYG? Eller var har jag fått det ifrån?krank said:Jag och Gardener testade lite när det begav sig (OK, mest Gardener). Tror vi testade TinyMCE eller nån annan av standardlösningarna. Problemet var att de inte hade stöd för sånt vi ville ha (spoilertaggar etc) och ingen orkade bygga en editor som var tillräckligt kompatibel med existerande inlägg och så.Spider Jerusalem said:Då forumet inte har support för det så hade man varit tvungen att skriva om en hel del så det hade inte varit en vettig lösning.stenhöna said:...behövs. Så man kan trycka ctrl-i för kursivt, etc. Jag kan själv göra jobbet om ni ger mig kodbasen.
Medan vi testade var det dessutom bara vissa (admin/mod) som hade tillgång till den. Det funkade rätt okej trots allt. Utom att de som försökte citera saker vi skrivit fick en massa HTML-kod på halsen...
Kommer inte webbläsarna med inbyggd WYSIWYG-editor? Jag gjorde en till en mindre hemsida, var bara copy-paste.Spider Jerusalem said:Ditt antagande är baserat på att forums mjukvaran kommer med en WYSIWYG editor... UBB threads kommer inte med någon.
Ja det stämmer att man kan fixa htmleditor till webbläsare för de som vill göra hemsidor - men det är garanterat olika editorer till olika läsare.stenhöna said:Kommer inte webbläsarna med inbyggd WYSIWYG-editor? Jag gjorde en till en mindre hemsida, var bara copy-paste.Spider Jerusalem said:Ditt antagande är baserat på att forums mjukvaran kommer med en WYSIWYG editor... UBB threads kommer inte med någon.
I grund och botten jag kommer inte att fixa något på rollspel.nu som det är just nu annat än att hålla det flytande. Jag hoppas på en flytt till den nya servern och nya systemet.Sum Caligini said:Jag måste kontra med att jag tycker det är bra som det är. Om man har en editor kommer folk att lägga på fler effekter etc.
Möjligvis skulle man underlätta så man lite enklare kan lägga in bilder... men det är väl en annan fråga egentligen.
Jag försökte säga att jag är nöjd som det är. Skulle det vara så att det skall fixas en ny programvara så är det ju säkert bra det med. Du gör ett bra jobb oavsett!Spider Jerusalem said:I grund och botten jag kommer inte att fixa något på rollspel.nu som det är just nu annat än att hålla det flytande. Jag hoppas på en flytt till den nya servern och nya systemet.Sum Caligini said:Jag måste kontra med att jag tycker det är bra som det är. Om man har en editor kommer folk att lägga på fler effekter etc.
Möjligvis skulle man underlätta så man lite enklare kan lägga in bilder... men det är väl en annan fråga egentligen.