Nekromanti XCOM Retro!

anth

Vetefan
23 augusti släpps ett nytt X-COM spel The Bureau: XCOM Declassified.
Så som jag förstår det kommer det ett FPS som utspelar i 1960-talets USA, så det blir lite annorlunda än andra XCOM-spel.

När jag ändå håller på vill jag slå ett slag för 2 andra XCOM-spel som är under utveckling (men redan fullt spelbara):
Xenonauts
Open Xcom

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Argh! said:
Så som jag förstår det kommer det ett FPS som utspelar i 1960-talets USA, så det blir lite annorlunda än andra XCOM-spel.
Så det släpps ändå?

Det där minns jag att jag hörde om en bra bit innan UFO-remaken, men det var den senare som kom först. Vad jag förstår hade "The bureau" en hel del fokusproblem - det hattades med motorer och plattformar... Och jag bestämde mig för att konceptet var coolt men att jag nog väntar tills jag kan spela spelet med att tycka saker.

Vem vet? Kanske blir det spelet som får mig att börja jobba på INVASION igen...

anth

Vetefan
krank said:
Argh! said:
Så det släpps ändå?

Det där minns jag att jag hörde om en bra bit innan UFO-remaken, men det var den senare som kom först. Vad jag förstår hade "The bureau" en hel del fokusproblem - det hattades med motorer och plattformar... Och jag bestämde mig för att konceptet var coolt men att jag nog väntar tills jag kan spela spelet med att tycka saker.

Vem vet? Kanske blir det spelet som får mig att börja jobba på INVASION igen...
Jo, de började med spelet 2006 och har ändrat ungefär allt, inkl. namn, under resans gång.

Så många ändringar brukar tyvärr betyda att allt blir en stor röra - men vi får väl se när det släpps.