Nekromanti Xenomorphs - del 3

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln Xenomorphs - del 3
När det gick upp för jordens ledare (UWG, United World Government) att en grupp soldater och ett helt stjärnskepp med besättning hade försvunnit sedan de undersökt en "obeväpnad" rymdstation bortglömd sen ett par decennier, startades en större utredning. Utredarna kom fram till att soldaterna varit på rymdstationen med uppdraget att försöka hämta några "objekt" [Hemligstämpling. Nivå 5+ behövs]. Dessa "objekt" [Hemligstämpling: Nivå 5+ behövs] skulle, om teorierna stämde, vara bortglömda experim... (9147 fler tecken)

Gå till artikeln

Thomas Thider

Veteran
Okej. Det här är inte kul. Jag vill ha kommentarer. Snälla! Tyvärr är det här sista delen annars. Jag skriver på annat just nu och orkar inte fokusera på något som inte får respons. Uppfattat? Snälla, ni orkar väl skriva lite åtminstone.

Insignia

Swashbuckler
Ett tips, från en författare till en annan

"orkar inte fokusera på något som inte får respons"

Om du inte är tillräckligt intresserad av berättelsen för att skriva den för dess egen skull, så kanske det är bättre att fokusera på ett annat projekt. Jag menar inte alls något elakt med det, men om du upptäcker att du bara skriver för andras respons så kanske du inte är så engagerad i ämnet som du trodde att du skulle vara.

Thomas Thider

Veteran
Okej. Det var ett dåligt ordval jag använde. Saken det gäller är dock att jag vill veta vad folk tycker. Utan kritik känner jag mig bara inte motiverad. Det är allt. Till och med negativ kritik funkar. Uppmärksamhet ger mig styrka. Negativ som positiv. Dessutom bad jag er att kommentera novellen, inte inläggen där jag bad er kommentera novellen. Comprende esay?

Morgoth

Swashbuckler
Jag tror tyvärr inte att särskilt många forumanvändare tar sig tid att läsa novellerna som skickas in. De är alldeles för många och tyvärr oftast inte värda tiden. Om du inte känner att du får tillräcklig respons här kan du ju alltid be dina kompisar eller din familj att läsa den, och se vad de tycker? Och sen håller jag med Insignia om att så länge du skriver för din egen skull så blir det bara bättre och bättre!

Men nåja, jag ska försöka ta mig tid att läsa din berättelse... vi får se, jag kanske återkommer med kommentarer ikväll.

Morgoth

Swashbuckler
Så, nu har jag läst det (det var visst inte så mycket text som jag av någon anledning hade inbillat mig att det skulle vara...), och jag har en del kritik som jag gärna skulle vilja delge mig av:

Först och främst - det är inget dåligt koncept. Xenomorphs skulle säkert kunna bli en ball film eller teveserie eller serietidning eller något. Jag har dock några klagomål. Språket är av växlande kvalitet. Ibland känns det som att du inte riktigt orkar anstränga dig för att formulera dig snyggt. Det är lite synd att det ibland blir rena talspråksformuleringar som tillexempel när du bara lägger in "med betoning på" inom citationstecken, som om personen i fråga verkligen sa så. Ibland får språket godkänt, ibland inte. Ojämnheten gör att det sticks lite i ögonen.

Sen är jag lite osäker på hur texten är upplagd. I första delen får man följa en grupp människor som blir brutalt slaktade av odjuren. I andra delen får man följa en grupp människor som också blir brutalt slaktade av odjuren. Och i tredje delen får man följa en grupp människor som gör sig redo för att bli slaktade av odjuren. Mitt råd till dig om du ska ha en så hackig handling, är att knyta samman berättelserna på mer än en konceptuell nivå. Kanske en överlevande från andra delen kan ansluta sig till gruppen i trean och varna om några av odjurens faror, och kanske rentav tipsa om svagheter? På så vis känns ståryn mer jämn och de två första delarna får sitt existensberättigande.

Fortsätt skriva!

Mäster Pwyll

Veteran
"För mycket begärt"

Antagligen. Du vet,inte illa ment, det är väldigt sällan man kommenterar något om man inte reagererar på det. Tyvärr... Men jag föreslår att du förtsätter och skriver på ditt andra projekt, för det var rent ut sagt SKIT bra :gremlaugh:

Bobbis

Veteran
Jaså? Jagomir Lurch har större stjärt implantat än Pamela Anderson? Ovh han valde att amputera sina ben vid 12 års ålder, det är en mycket bra ålder att fatta sådana beslut.

Citat:

"3000 i förskott. 7000 efteråt" (1 UWG dollar = 42,53 Skr)
"Din sluge jävel. Du räknar allt med att då slippa betala ut någras löner, eller hur?"
Drinkov svarade inte. Istället frågade han.
"När kan gruppen vara färdig? En månad?"
"Två veckor."
"Du har obegränsade tillgångar vad gäller ekonomiska medel till det här."

Läs detta om och om igen tills du förstår hur skrattretande det är...

Citat:

Genom att lägga till en kemikalie, hade man fått fram en cigarett som inte förstörde lungor, orsakade dålig kondition, var beroendeframkallande eller hade illaluktande rök. Dock fanns "njutningen" kvar.

Visst är det Sci-Fi, men om inte detta är väldigt överdrivet så heter jag Arne Weise

Blev den där Spionen lobotomerad samtidigt som hans ben amputerades? Att ragga soldater på en pub är bland det sämsta jag läst

Jag orkar ärligt talat inte läsa mera av din berättelse. Snälla gör världen en stor tjänst och håll dig bort från litteratur i alla former

Rickard

Urverk speldesign
"Jag orkar ärligt talat inte läsa mera av din berättelse. "
Haha.. Men du lyckades ändå läsa till tredje delen, trots att du avskydde den första.. Shit, mannen.. Du måste ha verkligen tråkigt ikväll.. :gremlaugh:

/Han som inte läst novellen ifråga

Selly

Level 5 Laser Lotus
”Jag orkar ärligt talat inte läsa mera av din berättelse. Snälla gör världen en stor tjänst och håll dig bort från litteratur i alla former”

Att läsa noveller och annat inskickat material på den här sidan (eller för all del, att vistas på sidan överhuvudtaget) är frivilligt, så om det inte passar kan du gott låta bli. Du kunde givit konstruktiv kritik, men det hade du uppenbarligen ingen lust med, så jag hoppas innerligt att artikelförfattaren inte läser dina svar.

seinet

Swashbuckler
så jag hoppas innerligt att artikelförfattaren inte läser dina svar
Och andra sidan kan ju novellförfattaren tänka såhär: "Vilken tur, oavsett hur dåligt jag själv någonsin kommer prestera kommer det alltid finnas någon som är sämre än mig på att uttrycka sig i skrift".

Måste faktiskt säga att jag blev lite lockad att läsa delarna när de nu kommenterats.

Visst är det Sci-Fi, men om inte detta är väldigt överdrivet så heter jag Arne Weise
Arne (eller föredrar du "herr Weise"), det bra med Sci-Fi är att oavsett hur kass en förklaring än kan vara så är den alltid godtagbar för att det är just Fiction. Jag tycker det är ett problem i mycket science-fiction att skaparna bakom måste förklara varför saker och ting är som de är, i detta fall har skaparna bakom filmen Demolition Man lyckats bra med i scenen med "snäckskalen" (som man tydligen skall torka sig med efter man skitit).

/Seinet Wintermute - Förlåt ifall jag skrivit saker som avviker från ämnet lite, är trött och ofokuserad för tillfället, skall ut och jobba lite nu.

Bobbis_2

Veteran
Måste en matkriker laga bra mat? Nä just det, klaga då inte på mig. det är "Thomas Thider" som är objektet

Okej moderatorer, vissa ord kanske var lite onödiga. Men jag blev så uppretad när jag läste hans berättelse och som ni nog upptäckt gillade jag den inte

seinet

Swashbuckler
Måste en matkriker laga bra mat? Nä just det, klaga då inte på mig
Nej, en matkritiker måste inte laga bra mat, men han bör kunna uttrycka sig väl i sin kritik, annars kommer han bara ses som en gnällspik.

/Seinet Wintermute - Är trött, borde sova