Nekromanti Xinu i Thalamur [[Spåjjler: Lycan och Pendragon]]

Ram

Skev
Vad finns i Thalamur? Både vad som faktiskt finns där och vad som du skulle kunna placera där...? :gremsmile:

ripperdoc

Myrmidon
I vår raunakampanj så konspirerade L'meas för en allians med raunerna. Hon såg helt enkelt till att locka raunerna att anfalla Thalamur, som första stora erövring. Tanken är den att raunerna blir starkare och mer fruktade ju fler länder de slår - och Thalamur är första och största hindret för dem. Genom att ge felaktiga underrättelseuppgifter, och hjälp av en osedvanligt kall vinter, så kall att det låg is ut till An-Thalamur, kunde hon hjälpa en raunisk hord att helt rida runt de Thalaskiska befästningarna, på bara några veckor plundra sig igenom Thalamur och slutligen nå An-Thalamur, där de skulle kunna sätta en puppet på tronen och skaffa sig nytt manskap och utrustning.

Det gick alltså inte riktigt så långt i vår kampanjen, då de rauniska herrarna insåg att de var en pjäs i ett mycket större spel. Men tanken var god!

För övrigt tror jag inte Xinu bara vill härska över spillrorna, jag tror han/hon vill göra sig till en betrodd Mörkervasall och få skära av sin bit av Mundana.

Ymir

Liten kantbaron
du vet, det roliga är att typ exakt den där planen är den kvinnliga, väldigt L'meas-aktiga ärkeskurkens masterplan i Kushiel's Dart. Fast det är inte pseudomongoler utan pseudogother, vars kung hon knullar så att hon ska kunna härska genom framtida söner sedan hon wasteat deras far :gremsmirk:

That could wörk I guess. Det är mest att raunerna liksom sort of/kind of redan slängt ut Mörkrets infiltratörer från sina led, i min kampanj. Mörkret har redan lurat dem att anfalla civilisationen gång, raunerna kan inte låta sig luras på det sättet en gång till :gremblush:

Men jag hade gärna fått in raunerna på nåt sätt ändå, min turkmongol-fetisch behöver få utlopp.

Poseur

Swashbuckler
Spoiler mina spelare nedanför.

Jag vet inte riktigt vad L'meas skulle tänka sig vilja åstakomma, har ingen bra idé på det whatsoever :gremfrown:

Men i min kampanj så är inte raunerna styrda av mörkrets herrar alls(Kör ju med inspiration från Dig och Fahnen) Utan Raunerna är puppet-mastrade utav en mannlig krigarfigur som ses som en stark shaman och krigsledare som är ansvarig för att en stor fläsk-mega-hord har bildats för att gå på krigståg mot Thalamur plus omnäjd.
Den här figuren , är i själva verket en drake som slutligen tröttnat på sina drakvänner och blivit förbannat tokig på att Colonan har återuppstått efter att kejsarstaven och den siste avkomman till kejsaren hittats. Så draken har samlat ihop raunerna för att göra livet surt för colonan.
Det är den där draken som härjar runt bland de stora slätterna och jag minns inte riktigt namnet på honom mer än att han blev sjukt grinig på de andra drakarna när dom slutade leka gudar i Colonan.

Det kanske kan ge din en idé till varför Raunnerna invaderar så du får stilla dina lustar :gremgrin:

/Poseur säger

Rokan aka Daram

Veteran
Är inte vår käre Verdurakh medlem av Consabers råd eller vad det är. (är beklagligt nog inte så insatt i Consaber). Men Verdurakh kan ju få, med en del intriger, Consaber dit han vill. Han är en grymt mäktig drake i och med att han har en sådan betrodd ställning! Drakar motsätter sig som jag förstått det mörkrets makter vilket skulle förklara varför L'meas vill röja undan honom eller i alla fall hans makt, dvs Consaber ur vägen. Och det snart.

Min förklaring^^

Vad hon sedan ska göra med Thalamur är en bara fråga som jag bara har fantasilösa, tråkiga svar på^^
Inget som jag ska ha i en kampanj än :gremwhistle:

-Rokan

Poseur

Swashbuckler
Jag skulle tro att Xinu´s planer med Thalamur är att få det att falla. Hur det än är så är det ett ganska starkt rike, ett utav Mundanas starkaste till och med.
Anledningen torde ju vara att splittra/söndra och minska makten på Thalamur och Consaber med kriget, både Daak och den Thalaskiska filosofin motsätter sig ju Xinu (läs alla demoner) ganska stenhårt och att splittra dessa riken gör det ju enklare att rule the world så att säga.

Men varför är en sådan jävla bra fråga så det finns inte.
Men Thalamurs filosofi motsätter sig ju stenhårt demoner och gudar så xinu vill nog minska sammanhållningen i riket och vattna ur folkets mod.

Fick annars en idé. Liksom Tokon kallar ju consaber-området för drakens land. Drakarna har alltid haft ett väldigt starkt inflytande där. Tokon anser ju typ att drakens själ vilar i landet, man skulle kunna tro ganska enkelt att väldigt starka magiska flöden, ley-lines, möts någonstans i Tokon/consaber och det möjligen endast är där på mundana som kraftflödet är rätt/tillräckligt starkt för att kunna sammanfläta Xinu´s sex inkarnater till en enitet igen så att när väl Xinu´s planer med att rasera människornas värld tills mörkret kommer väl är överstökade så behöver han att sina kroppar sammansmälter till en igen. Och det råkar vara så att den ända platsen det kan ske på just nu är i Tokon-området. Så Xinu´s plan skulle nog vara att ha kontroll över det området och gärna fritt ifrån drakar. Där kommer Thalamur in i bilden igen, då de ogillar och misstror drakar av princip då de anser att de springer i gudarnas tjänst. Här kan man ju också binda in dräpar-kulten som L'meas skulle kunna ha inflytande i, så de får större respekt och befogenheter i riket att faktiskt döda drakarna så de försvinner från området.

L'meas egna agenda lär ju dock vara emot detta, för hon verkar ju trivas ganska bra i sin halv-dödliga kropp och hennes mänskliga sida strider ju mot Xinu-sidan.

/Poseur tyckte faktiskt att sin idé var bra.

vandraren

Swordsman
Vad tror ni Xinus (dvs L'meas) agenda i Thalamur är när hon väl fått till stånd ett krig mellan Consaber och Thalamur, ett krig som Thalamur dessutom håller på att vinna? Vad vore liksom, hennes nästa steg?

Och hur hade Zaral Zargon, dvs inkarnaten från Melorion, kunnat bistå henne?
Om jag har förstått orginal-mörkret rätt så är väl tanken att bara förstöra och splittra så mkt som möjligt innan en demoninvasion sköljer över världen? Så då hade väl det logiska varit att krossa och skövla Consaber och sedan låta Caserion/Melorion krossa och skövla Thalamur? Detta kan nog fixas med väl valda förräderier i avgörande fältslag och liknande. Då borde ju L'meas och Zaral Zargon vara högst användbara...

Edit: Och så kan de passa på att döda några jobbiga drakar också (Verduhrakh och Khakra t.ex.).

En annan intressant fråga som inte tas upp så ofta är vilket folk alla onda demoner ska härska över efter mörkret? Det känns ju som att människornas eon är över, alverna har haft sin, dvärgarna också. Tiraker går bort eftersom de är byggda för att döda demoner. Vilka är nästa eons härskare?

Poseur

Swashbuckler
Vilka är nästa eons härskare?

MISSLORNA!

De kommer inte därifrån ens och nästa Eon skulle bli riktigt spännande o mysig ^^

/Poseur var tvungen