Nekromanti Yahoo gluttar på dig! [EDIT]

Storuggla

Champion
Yahoo har uppdaterat sin privacy-policy och nu kan man läsa några intressanta saker. Yahoo tar sig rätten att glo på dig och vad u gör, inte på deras egen webplats utan vad du gör på övriga internet, vart du surfar till och sådant. Detta sker genom något som tydligen liknar kakor.
Men! Det finns en ljusglimt! Mitt i brödtexten om deras nya policy och vad den gör så finns det en länk, som heter "Opt-ou". Om man klickar på den så slutar de glo på en. Du är alltså lovligt byte tills du säger ifrån, vilket du gör denom att klicka på Opt-out. Du ska då få ett meddlane som säger att du nu inte stirras på och sedan finns det en elak knapp som heter "Cancel Opt-out", och den ska man inte klicka på för då tar de och börjar glo igen, de gurkodlarna!

Tänkte att någon kanske ville veta.

Edit: Tänkte att en länk kan vara bra att ha, http://privacy.yahoo.com/privacy/us/pixels/details.html

Storuggla, optning

snöboll

Veteran
Men de gluttar väl bara om man har använt deras sida... Annars kan de ju inte spåra ens dator!!! Elr??? :gremconfused: :gremmad: :gremshocked: :tekopp: :gremsuck: :gremfrown: :zeppelinare:

haltageten

Dum inuti huvudet
Man kan se det så här. Det står i användaravtalet att surfandet registreras. Det vill säga, du ska ha läst användaravtalet för att använda Yahoo, eftersom det är ett användaravtal... I det står det att om du inte vill bli loggad så ska du bocka ur dig, annars godkänner du det. Typ...

- Jocke, aktiverar hjärnan en sekund.

Rising

Vila i frid
Glutta på.

Jag gillar sånt. Om jag börjar söka på bisamråttor, sesamfrön och inlagda ättikor så kommer de på Yahoo att bara "vafandå?! Vad är det den här rollspelsintresserade personen gillar med bisamråttor, sesamfrön och inlagda ättikor egentligen? Vad är det i rollspelshobbyn vi inte förstår?" och sedan säljs den informationen vidare till reklamföretag som ser till att det hamnar reklam för inlagda bisamfrön på D&D minis-forum.

Massa pengar åt helvete, bara för att jag ska kunna ha roligt.

Så registrera på, era djävlar, vet ni inte att alla bara larvar sig när de blir övervakade?

Nightowl

Champion
Re: Glutta på.

inlagda ättikor
Your search - "inlagda ättikor" - did not match any documents.

Suggestions:
- Make sure all words are spelled correctly.
- Try different keywords.
- Try more general keywords.

Erik

ObTopic: Jag har insett att alla mina svar totalt fuckar upp alla enkäter som jag tvingas svara på av telemarketare, så nuförtiden slänger jag inte på när det ringer en enkätsnubbe; jag sitter snällt kvar och pratar med honom, men svarar fullkomligt ärligt . Det ger honom mer huvudvärk!

Phelan

Hero

ObTopic: Jag har insett att alla mina svar totalt fuckar upp alla enkäter som jag tvingas svara på av telemarketare, så nuförtiden slänger jag inte på när det ringer en enkätsnubbe; jag sitter snällt kvar och pratar med honom, men svarar fullkomligt ärligt . Det ger honom mer huvudvärk!
Sparkar du på uteliggare på stan också? Killen som intervjuar dig får en skitlön för ett skitjobb och inget du gör mot honom kommer få stopp på att företaget han tvingas jobba på ringer upp dig gång på gång. De kommer inte ens ta bort ditt telefonnummer för det ligger säkerligen i en master sample som de använder gång på gång.

DÄREMOT kan du vara uppmärksam på om du blir upplyst om att dina svar kommer registreras och annat som omfattas av PUL. Missar de det ser du till att få namnet på företaget och så anmäler du dem.

Mvh / Phelan

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Oundviklig nazistliknelse …

»Killen som intervjuar dig får en skitlön för ett skitjobb och inget du gör mot honom kommer få stopp på att företaget han tvingas jobba på ringer upp dig gång på gång.«

Och lägervakterna i koncentrationslägren var ju inte elaka egentligen, de gjorde ju bara sitt jobb …

hraufnir

Swordsman

Sparkar du på uteliggare på stan också?
Det gör han faktiskt inte. Av den enkla anledningen att Uteliggare faktiskt inte ligger i Nightowls hemkvarter. För djävla kallt för det, året runt =)

Saxifrage

Hero

Sparkar du på uteliggare på stan också? Killen som intervjuar dig får en skitlön för ett skitjobb och inget du gör mot honom kommer få stopp på att företaget han tvingas jobba på ringer upp dig gång på gång. De kommer inte ens ta bort ditt telefonnummer för det ligger säkerligen i en master sample som de använder gång på gång.

Så du menar alltså att du sitter kvar och lyssnar snällt bara för att du tycker synd om telefonförsäljaren???

Organ

Out of time, out of mind
Det finns väl för 17 en medelväg!

Så du menar alltså att du sitter kvar och lyssnar snällt bara för att du tycker synd om telefonförsäljaren???
Det går alldeles utmärkt att säga "Nej tack, jag är inte intresserad." utan att för den skull vara otrevlig.

/Anders

Saxifrage

Hero
Re: Det finns väl för 17 en medelväg!

Det går alldeles utmärkt att säga "Nej tack, jag är inte intresserad." utan att för den skull vara otrevlig.

Vilket är exakt vad jag läste in i Nightowls "slänga på luren". Men det kanske är en tolkningsfråga.

En liten hypotetisk fråga dock: om företagen aldrig någonsin fick något sålt via telefonförsäljning, skulle försäljarna fortsätta ringa? Om telefonförsäljarna rapporterade att kunderna inte ens ville prata med dem, skulle någon fortfarande tro att telefonförsäljning funkar?

haltageten

Dum inuti huvudet
Jag vet inte riktigt hur det fungerar. Men jag tror att användaravtalet gäller alla som använder Yahoos söktjänst.

- Jocke, matförgiftad.

Nightowl

Champion
Bah

Uteliggare ägnar sig inte åt en moralisk underlägsen verksamhet. Jag skulle sparka på hallickar om jag kunde.

Jag tänker inte börja tycka synd om folk som jobbar med telemarketing.

Erik

Nightowl

Champion

Jo, men varför missa chansen att vara det?

Till rena försäljare säger jag mycket snabbt att jag inte köper grejer av telefonförsäljare. Om de säger "Jag stör väl inte" säger jag fullt ärligt "Jo. Jag hatar sådana här samtal."

Om de envisas - och de gör många - ringer jag bara av. Det är motsvarigheten till en dörrförsäljare som kör in dojan i dörröppningen när man ber dem gå och tränger sig på. Finns ingen anledning att vara artig mot folk som säljer grejer till mig. Det är en YNNEST att jag lyssnar på dem. Jag är kunden och kunden har rätt.

Erik

Nightowl

Champion
Re: Det finns väl för 17 en medelväg!

Om telefonförsäljarna rapporterade att kunderna inte ens ville prata med dem, skulle någon fortfarande tro att telefonförsäljning funkar?
Jag tror inte att de flesta företag bryr sig om vad säljarna säger, men de gör säkert undersökningar separat. Dock tror jag att eftersom den oförskämda och störande metoden med telefonförsäljning fungerar, eftersom det går att avverka så många presumptiva kunder på kort tid, så är risken ganska liten.

Erik