Nekromanti Yahoo gluttar på dig! [EDIT]

Nightowl

Champion
Re: Det finns väl för 17 en medelväg!

men några är villiga att bli uppringda vet du
Precis. Det är därför jag inte vill förbjuda telefonförsäljning, fastän jag anser att det är skit.

Däremot förebehåller jag mig rätten att ringa av folk som ringer och stör, för det är vad de alltid gör. Om en vän ringer och jag gör något viktigare ber jag honom att få ringa upp. Eftersom i princip allt jag gör är viktigare än att låta folk försöka sälja grejer jag inte behöver till mig... do the math.

Erik

Rising

Vila i frid
Re: Bah

Uteliggare ägnar sig inte åt en moralisk underlägsen verksamhet. Jag skulle sparka på hallickar om jag kunde.
Skulle du sparka på hororna?

Jag tycker det här var en konstig tråd, för jag tolkade ditt första inlägg som att du hade hittat ett sätt att djävlas med telemarketingföretagen utan att behöva låta det gå ut över de stackars uppringarna - och därför tycker jag att du fick ett helt pudas svar om det här med att sparka på den som ligger - men nu så gör du tvärtom istället och visar att jag måste ha missförstått dig medan Phelan minsann hade förstått dig mycket väl.

Jag tycker iaf (yeah - alla är ju jätteintresserade av vad jag tycker - hämta anteckningsblocken, kids!) att telemarketingföretagen är hallickarna medan uppringarna är hororna och hela grejen med mitt första inlägg var iaf att jag väljer att bekämpa det genom att screwa upp själva testresultaten. När det gäller telemarketing så gör jag det utan att vara otrevlig mot själva uppringarna. Det är ju inte moraliskt förkastligt att vara så desperat att man tvingas ta ett annat jobb än art director eller bibliotekarie. Right?

Nightowl

Champion
Intresseklubben antecknar!

Det är ju inte moraliskt förkastligt att vara så desperat att man tvingas ta ett annat jobb än art director eller bibliotekarie. Right?
Det finns ju socialbidrag...

Mer seriöst: Nä, jag är sällan direkt otrevlig om de inte är påstridiga (se liknelsen om foten i dörren). Phelans inlägg var dock urdumt, så jag kanske överreagerade. Det är visserligen ett skitjobb, men min mycket hänsynslösa erfarenhet säger att man kan undvika vissa skitjobb. Det är fortfarande ett val - mer ett val än att prostituera sig.

Jag hatar direktreklam. Jag väljer att inte köpa deras produkter om jag kan (tyvärr går det inte med el och telecom, då skulle jag bli utan ström och telefon). Jag undviker också butiker där personalen envisas med att gå fram och försöka sälja grejer till mig (händer i vissa spelbutiker). Jag går inte dit igen.

Det är mitt val.

Erik

Nightowl

Champion
Nightowl slipper sparka på uteliggare!

Han har nämligen nun anmält sig till en tjänst som sparkar på dem, fast bara lite snällt sådär.

Tack Dnalor, det här borde jag ha gjort för länge sedan. Nu måste jag bara ha en elektrisk dörrklocka som dödar dörrförsäljare också...

Erik

Rosen

Myrmidon
Re: Nightowl slipper sparka på uteliggare!

Han har nämligen nun anmält sig till en tjänst som sparkar på dem, fast bara lite snällt sådär.

Räkna dock med att det tar ett antal månader innan deras sparkar slår igenom, sas. Tog omkring ett halvår för mig.

--
Åke