Nekromanti Yay 1000xp

G

Guest

Guest
Jag har 1000xp, iomed denna trådstart, detta måste tyda på att jag inte har något riktigt liv, yay.
Ni som har mer xp, kan ni bekräfta eller motbevisa detta?
Sedan är såklart ni med mindre xp välkommna att diskutera vad ni tror och tycker om saken.
Saken är dock den att jag tycker att xpn borde baseras på hur många svar man får och inte hur många svar man ger.

/Zorbeltuss som nu är paladin men blir... ja det vet jag inte, jag kanske förblir det :gremblush:
Jag förblev det ja :gremtongue:

Muggas

Hero
Jag har varit reggad nästan 2 år längre än dig, och har inte mycket mer XP. Så du har mindre liv än mig iaf... :gremwink:

Foggmock

Myrmidon
Välkommen till den mörka sidan.

Kön till vänster, en ljussabel var.

De få helger jag har ett liv så blir jag av med en massa pengar, träffar suspekta människor och vaknar med ont i huvudet. Liv är alltså inget Socialstyrelsen förespråkar.

Nightowl

Champion
ROTFLMAO!

Kön till vänster, en ljussabel var.
:gremgrin:

Jag hålle på sätt och vis med UP - det vore ballt om ens respons var viktigare. Fast då kan det ju räcka med provokativa uttalanden typ "D20 är ett skitspel!" för att få många XP...

Erik

Foggmock

Myrmidon
Re: ROTFLMAO!

Du håller med vemdå? Ingen i tråden har sagt något om respons... eller? :gremconfused:

Nightowl

Champion

Ursprunglige Postaren! Och han sa att det borde vara antalet SVAR man får, inte antalet INLÄGG, som avgör ens XP.

Erik

Edit:
Saken är dock den att jag tycker att xpn borde baseras på hur många svar man får och inte hur många svar man ger.

Foggmock

Myrmidon
Jag disbelievar!

Eller okej då, jag var nog bara förvirrad och trött... tänkte "inte fan har vi nån på forumet med ett nick som kan förkortas UP?!" :gremgrin:

G

Guest

Guest

Jag hålle på sätt och vis med UP - det vore ballt om ens respons var viktigare. Fast då kan det ju räcka med provokativa uttalanden typ "D20 är ett skitspel!" för att få många XP...
Jag tror inte det skulle vara ett problem särskilt länge, valet är ju trots allt mellan att ge personen cred för att du försöker övertala denne när denne inte ens siktar på diskution eller att bara låta personen stå i skamvrån ett tag genom att alla kan se att denne har en uppmaning till flamewar som alla ignorerar.

Ändring: men jag kanske tror för mycket på mänskligheten, det finns ju folk som caligula.

Nightowl

Champion

men jag kanske tror för mycket på mänskligheten, det finns ju folk som caligula.
Det är inte det som oroar mig mest. Troll (och Caligula var nog inget troll i betydelsen "skriver grejer bara för att folk ska bli arga") är ganska ofarliga om folk bara inser "men herregud en idiot - nå jag ska inte sänka mig till hans nivå!" och ger fan att skriva det TRETTIONDE inlägget som inte håller med honom om att alla som tycker bättre om Drakar&Polygoner än Call of Clutt har blivit fontanellknullade som barn. Att få folk att skriva arga mobb-inlägg är skrämmande enkelt.

"Never argue with an idiot - he will lower the debate to his level and beat you because of superior experience", eller hur det nu var.

Erik

G

Guest

Guest

Så om vi säger att xp, halveras vid varje varning och vid låsning nollas den? Tror du det kan funka då?

Tog faktiskt ett tag innan jag förstod vad du menade, de första gångerna jag läste så kunde jag inte se vad som oroade dig, jag hoppas inte det var feberyrande då jag ska(!) vara frisk om två och en halv timma.

Annars kanske van skulle kunna välja att ge exp, men de skulle nog göras till personkulter och då skulle nog krille få gudastatus och alla som sa något emot honom aldrig mer få xp typ.

Johan K

Gammal & dryg
Well, liv & liv... Efter att jag skaffade mig fast lina så har det nog som så att man har spenderat mer tid här, på #rpgonline & sådant. Det har nog blivt som så att man spenderar mer & mer tid här. Dock så har det, som tur är, inte bekostat den tid irl som man lirar olika rollspel. Som tur är. Den dagen jag spenderara mer tid här än med spelgruppen så ska jag nog lägga av att sitta vid datan

/ Johan K,som knappt kommer ihåg när man hade 100 Xp.. :gremtongue:

Foggmock

Myrmidon

Så om vi säger att xp, halveras vid varje varning och vid låsning nollas den? Tror du det kan funka då?

Jag säger "Äh, vem fan bryr sig?". XP är ett litet mått på hur aktiv och bidragande man är till sajten i stort. Sen om "Jag håller med[NT]" ska generera lika mycket XP som en lång, maffig trådstart som engagerar många, tja, det är en abstraktion man får leva med. Man får iallafall 2 XP för trådstarter, thats something. Tyvärr är ingen kåt nog på XP för att börja skicka in abnorma mängder nyheter och artiklar. Vi är väl för mogna istället. Vore kul om XP:na kunde användas till något, på Lunarstorm motsvaras din status/10 av mängden megabytes uppladdningsutrymme du får. Fast det får inte vara för billigt heller, så att folk kommer jaga XP bara för att få tillgång till nästa coola grej, för isåfall kommer det ju ske genom inläggspanik eftersom de är lättare att producera än en recension på Half-Life 2 (som jag nog kommer skriva snart, ska bara klara av skiten först :gremlaugh:).

Jag ser för övrigt gärna en separat räknare som BARA räknar inlägg om det blir mer emfas på XP i framtiden.

Madon

Warrior
Re: ROTFLMAO! [ANT]

Jag ser för övrigt gärna en separat räknare som BARA räknar inlägg om det blir mer emfas på XP i framtiden.
Då tar vi och tittar på profilen, och vad finns där?

"Inlägg 3040 (1.51 per dag)"

/Madon - det finns redan :gremcool:

Feuflux

omjonasson.se
Du har vunnit en T-shirt

Och jag väntar fortfarande på att nåt av dina inlägg ska vara bra Zorb. :gremwink:

Rävnos

Warrior

det ju räcka med provokativa uttalanden typ "D20 är ett skitspel!" för att få många XP...
skulle det vara provokativt? :gremwink: sanning ju

\marcus som just gjorde det man inte skulle göra

G

Guest

Guest
Re: Du har vunnit en T-shirt

Och jag väntar fortfarande på att nåt av dina inlägg ska vara bra Zorb.
Då är nog inte offtopic forumet rätt att läsa på :gremwink:.