Nekromanti YN i DoD6, och minnesvärda trådar.

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Sammanställningen av DoD-faq:en pågår nu. Har ni några favorittrådar på DoD-forumet? Kom med dom nu, så kanske dom hamnar i faq:en. Och så vill jag be om en liten tjänst.. Att någon insatt i DoD6:s regelsystem svarar på DENNA frågan:

Va? Finns det med LEVELS i DoD6?

Genom att på ett sakligt och kortfattat sätt beskriva exakt vad yrkesnivåer innebär. Jag har bara spelat DoD6 litegrann, och har inte den koll jag tycker man borde ha för att svara på en sådan fråga.


<center>Den gamle historieberättaren slog ihop sin stora bok. "Kom ihåg" sa han till dom små grisodlarbarnen, som trollbundna satt i brasans sken, "att dessa historier har berättats tusentals gånger innan, spridits, växt och förändrats.. Alla får höra dom, men någon gång är den första. Det är därför (och han klappade på boken) som jag har min bok." Så log han ett marigt leende under skägget och reste sig. En historieberättare berättar inte bara historier, han letar upp dom också.

Och gör sina egna.</center>
 
Joined
2 Mar 2001
Messages
122
Location
Sverige, Stockholm
Tja, favorit och favorit trådar men vissa trådar tycker jag bör vara med. Exempel på dessa är:
- Den eviga j***a diskusionen angående Chronopia.
- Angående kriget mellan alver och dvärgar.
- Tråden angående kvinnliga rollspelare och kvinnliga rollpersoner.

Finns säkert hur mycket mer som helst men jag kommer inte på så mycket (klockan är trots allt halv ett). Som en klok man en gång sade ingen nämnd ingen glömd! /images/icons/smile.gif
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Hur många YN?

hur många som helst.
Amatör
Lärling
Utövare
Mästare
Legend
Legend +
Legend ++
Legend +++

osv.
 

Rickard

Urverk speldesign
Joined
15 Oct 2000
Messages
18,248
Location
Helsingborg
Har för vana att spara ner trådar som jag tycker är intressanta på datorn.. Detta är mest en personligt åsikt (vad annars?), men de här tycker jag var roliga/intressanta att läsa.

Hårdaste SLP
Spårade ur lite.. Vader och stålmannen, säger bara det.. Skrattar fortfarande åt den diskussionen.. Dessutom, som en bonus, får man reda på var "Klaatu Barada Nikto" (Från Evil Dead 3: Army of Darkness) kommer ifrån egentligen..

Mithril
Intressant (och hett) ämne redan där.. Vad mithril betyder, dess vanlighet, vad galvorn betyder.. Dessutom några delspår som bl.a. handlar om DoD och Tolkien, Cerevals månsilver, "ny" metall Adamantium och orchernas namns tillkomst.
Kommer ihåg en vettigare diskussion som tar upp mithril så denna kanske inte är så bra..

Medeltida borgar
Kort och innehåller lästips om hur borgar ser ut..

~De trådar som spårar ur har oftast de intressantaste ämnena, men [color:448800]Han</font color=448800> tycker det ska vara fler än två som bör yttra sig
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Gör din plikt!

Sådana trådar är ju PRECIS vad jag letade efter! Lämna över dom, medborgare! Allihopa!

Blev så inspirerad att jag gjorde en bild åt detta inlägg.


<center>-Arvidos "Ingen ska säga att jag inte lägger ner tid på min inlägg" Historieberättare</center>
 
Top