Tre solar
Hero
- Joined
- 8 Mar 2014
- Messages
- 1,166
Jag håller på att skriva ett äventyr med ett Yojimbo-upplägg: en liten by, två rivaliserande gäng, rollpersonerna kommer in: SLÅSS!
Formeln är ju jätte-enkel, men jag känner att den kanske är lite för enkel. Nu undrar jag helt enkelt efter smarta tips på vad jag kan lägga till för att skapa större variation och ge rollpersonerna mer potential att interagera med, för att göra äventyret mer öppet, minnesvärt och längre.
Exempel: ledaren för det ena gänget har låtit sina hejdukar fånga en prästinna under förevänding att hos ska ge hans gäng magiska krafter, men i själva verket är han förälskad i henne. (alltså en källa till kraft som också är en svaghet).
Ifall det är av intresse är grundupplägget direkt stulet från Warrior and the Sorceress (1984) och settingen är sand och sandaler.
Formeln är ju jätte-enkel, men jag känner att den kanske är lite för enkel. Nu undrar jag helt enkelt efter smarta tips på vad jag kan lägga till för att skapa större variation och ge rollpersonerna mer potential att interagera med, för att göra äventyret mer öppet, minnesvärt och längre.
Exempel: ledaren för det ena gänget har låtit sina hejdukar fånga en prästinna under förevänding att hos ska ge hans gäng magiska krafter, men i själva verket är han förälskad i henne. (alltså en källa till kraft som också är en svaghet).
Ifall det är av intresse är grundupplägget direkt stulet från Warrior and the Sorceress (1984) och settingen är sand och sandaler.