Nekromanti YouTube, varför Johan K är efter...

Johan K

Gammal & dryg
Hummmm, alltså... :gremblush:
Detta fenomen YouTube.. Varför har jag egentligen inte använt detta fenomen till sida förut ?
Jag menar, har rotat runt på denna sida ett tag & hittat mer mer musik live än vad jag vågat drömma om. Denna sida är ju helt enkelt ämlans bra på alla sätt & vis. Har sett ett antal live-sänningar på vissa band som jag bara hört via cd-skivor förut.

/ Johan K, som borde få 1000 minus-poäng av Rising för denna miss...

Rising

Vila i frid
Johan K, som borde få 1000 minus-poäng av Rising för denna miss...
Nä. Min syster däremot, hon ringde mig för ett tag sedan och pratade varmt om den nya programvara hon hade hittat: Napster.

Liksom... Det var typ för sex-sju(?) år sedan som alla använde den. Jämfört med henne är du rena rama trendkännaren.

Rising

Vila i frid
Näh. Eller ja. Alltså; det är ju en betaltjänst nu för tiden. Jag tror inte att man tog med sig något annat än namnet från gamla Napster.

Basenanji

Postd20modernist
Internet är knark

Mmm. Håller med dig- så där kände jag också när jag "upptäckte" YouTube. Jag sitter numera gärna med två fönster, det ena med YouTube, det andra med MySpace.

MySpace är faktiskt lite bättre än YouTube, när det gäller musikernas egna favvolåtar/-inspelningar.
Om du gillar insnöad jazz (som jag då) tex är MySpace ett paradis. Hela världens musiknördar har hittat ett ställe att hänga på, helt plötsligt...

Hursomhelst så är det fantastiskt med denna enorma tillgång. Det är bara schåå schvååårt...att...schluuta (darrar) me´re´...

:gremwink:
/Basse, visst jag har en skitkass myspacesida, men den innehåller ett storbandsarr jag är rätt nöjd med, så den får duga tillsvidare. myspace.com/karlasp

Johan K

Gammal & dryg
Heh !
Ja, ok då.. =) Att inte ha koll på Napster är väll lite väl sen kasnke. Till & med jag har koll på napster..