Nekromanti Yrke

Ackerfors

Alas, your rapids!
Vilket tycker ni är det bästa yrket?
Jag har kört NeoTech en gång och det gick inte så bra.
Snälla berätta....

Vad kallar man med ett annat ord en kastrerad egyptier som bakar paj?
--
Yassilus

smaffy

Hero
Vad kallar man med ett annat ord en kastrerad egyptier som bakar paj? ---> varför vill du veta det?!
Vilket tycker du är det bästa yrket? ---> det enklaste är att vara någonting man själv är eller tror sig komma vara naturligtvis.. men annars är hacker rätt kul. eller militär. kommer du inte på något kan du nog bli militär... men, det är inte hela sanningen. det är ju tre yrkesperioder i neotech så du kan ju välja tre olika yrken som du gillar.. det bästa som finns är om du blir stoppad i fängelse, hälst flera gånger på raken efter den sista yrkesperioden. då får du massor av fina små färdigheter som du eventuellt kan behöva senare i livet som äventyrare.

själv valde jag... universitet (blev kickad pga fusk), hacker, hacker, fängelse (misslyckat rymningsförsök), fängelse (lyckat rumningsförsök). därigenom fick min rollperson maaaaassor av fina små färdigheter, i stället för att bli en gråvit hacker med 22miljoner (kolla in vilka möjligheter en hacker har till penningtillskott!) euro's i bakfickan utan lust för att äventyra så blev Xi en skojig outlaw-hacker. en cyberpunkande vegan som välte mjölkbilar.

en sak man I-N-T-E ska vara är kontorsnisse. det är trist, och ibland svårt att få med i äventyren. dessutom saknar de för det mesta vilja att äventyra och är redan för rika för att äventyra. om de då inte blir stoppade i finkan innan dess... fängelse är skitbra!

Smaffy är jag. blä.

RZLo

Veteran
Smaffy har rätt. Fängelse är bra, först tyckte jag att karaktären blev "misslyckad" om han kom i fängelse. Men nu har jag upptäckt att det ger honom/henne ännu mer äventyraraktig. Men om man absolut måste vara laglydig så är det kul om man är jagad av maffian eller ett gäng.

RZLo

jag ville bara tillägga att fängelse är mycket dåligt.
Jag gjorde en rp i söndags. Hon började som torped och slutade med ob2T6+6 års fängelse för mord. snäll som SL var så lät han mig slippa fängelse, men då var den första min också enda karriär, och den blev misslyckad.
Jag spelar nu med denna rp och jag tycker det är roligt iaf.

/Den glada Bäver

Foggmock

Myrmidon
Hrrrmmmmppfff... snacka inte om 'bästa' grejjer i neotech... man ska ha balla prylar och också en ball sysselsättning med lite substans och itne hamna i fängelse bara för att få färdigheter.... nä, en RP ska vara kul och intressant att rollspela inte bästa mördaren eller ett finansgeni som tjänar 71194383 miljoner på aktier..... nä, helt trist.....
däremot kan du ana vilka pengar du får som playboy om man råkar ut för händelsen fotomodell typ tre gånger... fatta stålar!

"The Danish Wrath Shall Come Upon All Of You"

Jools

Veteran
arbetslös-hemlös-kriminell... i den ordningen
har varit med om att 'lyckats' med en sån karaktär... han som spelade den hade iaf fruktansvärt roligt... =)

Can't sleep clowns will eat me...

ripperdoc

Myrmidon
Jämförelser på vad som är "bäst" i rollspel brukar inte vara så lyckade.
Alla har sina spelstilar (det märker man helt klart här på forumet). En del spelledare tillåter något, andra gör det inte. Vissa äventyrar ihop massor med pengar, andra gör det inte...
Rollspel bör IMHO inte jämföras på det sättet, alltså.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

Largoi

Warrior
Kontor

Em Kampanj som utspelar sig i ett megaföretag säg Joulinta där alla spelare jobbar inom företaget och har slutit en "pakt" om att de allaihop ska nå toppen tillsammans och alla verkligen hjälper varandra till toppen, detta kan nog faktist vara fruktansvärt kul tror jag, och man kan faktist m man är riktigt "skjut kåt" få in en och annan eldstrid i det också =).
I just Joulinta blir det ju mycket mer än bara själva företaget, rollpersonerna kommer ju ha stor kontakt med den Skandinaviska militären och regeringen vilket kan leda till mycket lustiga vänner och fiender.

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...

Largoi

Warrior
Jag personligen tycker det "bästa" yrket är solo, det ger än en stor del olika färdigheter och man kan få mycket värdefulla kontakter.
Men annars tycker jag själv det är roligast med en universitet/rymdpilot/hacker det är en kombo tycker jag

ripperdoc

Myrmidon
Förlåt men...

Kunde inte annat än anmärka på ditt tvetydiga:
<I>"skjut kåt" </I>

Var de ute efter ett skjut eller två, eller rör det sig att få skjuta en eller två. ;-)

/RipperDoc - som inte borde göra såna här inlägg *fyfy*

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

Largoi

Warrior
Re: Förlåt men...

det senare...=)

vanti

Veteran
Dom roligaste och intressantaste karaktärerna att spela torde vara dom "misslyckade". Om dom är för perfekta, t.ex har mkt pengar så får man gärna se till att dom hamnar i trubbel och får kämpa för att behålla det dom har... eller för att överhuvudtaget ha nått kvar alls...

Sen att jag gillar "tarantinostuket" med lite story och mer händelser och karaktärer... helst småskurkar som lyckas klanta till det kanske har nått att göra med varför jag tycker som jag tycker =)

//Gustus est culo similis

Pendragon

Swashbuckler
ja vete faen...
vad tror du om kontorsråtta/kontorsråtta/militär... (jaså du TRODDE på va de sa i rekryteringsfilmen?), fast då ska man ha en stor våldsam übervåldig konflikt att släppa den stackars kritstrecksnissen i.....

Så de så!

G

Guest

Guest
Bäst - menar du det som ger bäst värden, pengar m.m. eller det som är coolast?

Det som ger mest enheter och pengar är nog fan företagsman, iförsig så är det ju jävligt coolt också.

Annars är sysselsättningen Rymdarbetare i N2 fruktansvärt tufft - Orbital-stil med praktisk uniform under rymddräkten, el-pistol eller den där lilla pistolen med så låg skada och så en fet rymddräkt när man ska ut i rymden.

Mäster Azazel