Vad kallar man med ett annat ord en kastrerad egyptier som bakar paj? ---> varför vill du veta det?!
Vilket tycker du är det bästa yrket? ---> det enklaste är att vara någonting man själv är eller tror sig komma vara naturligtvis.. men annars är hacker rätt kul. eller militär. kommer du inte på något kan du nog bli militär... men, det är inte hela sanningen. det är ju tre yrkesperioder i neotech så du kan ju välja tre olika yrken som du gillar.. det bästa som finns är om du blir stoppad i fängelse, hälst flera gånger på raken efter den sista yrkesperioden. då får du massor av fina små färdigheter som du eventuellt kan behöva senare i livet som äventyrare.
själv valde jag... universitet (blev kickad pga fusk), hacker, hacker, fängelse (misslyckat rymningsförsök), fängelse (lyckat rumningsförsök). därigenom fick min rollperson maaaaassor av fina små färdigheter, i stället för att bli en gråvit hacker med 22miljoner (kolla in vilka möjligheter en hacker har till penningtillskott!) euro's i bakfickan utan lust för att äventyra så blev Xi en skojig outlaw-hacker. en cyberpunkande vegan som välte mjölkbilar.
en sak man I-N-T-E ska vara är kontorsnisse. det är trist, och ibland svårt att få med i äventyren. dessutom saknar de för det mesta vilja att äventyra och är redan för rika för att äventyra. om de då inte blir stoppade i finkan innan dess... fängelse är skitbra!
Smaffy är jag. blä.