Nekromanti yrken m.m.

Neee....
Jag har spelat en halvtokon/halvlearam (han var också kul) och jag gillar inte att göra en vana av att springa runt i kilt

UnConnected

Veteran
Själv brukar jag pendla mellan präster och lite halvt udda dvärgar.

Har bla spelat en liten dvärg som slagit vad om att han ska bli en känd sjöman (hans heder står på spel och en stor summa pengar). Enda problemet är att så fort han sätter sina små fötter på en båt så blir han svimfärdig och illamående. Han har dock haft lite framgång inom sjöindustrin eftersom en sjöman, som haft lite problem med pirater och därför förlorat mycket kunder, tagit honom under sitt beskydd och har honom som nattspejare.

DarkRaven_UBBT

Veteran
Har spelat en hög karaktärer.
Dom jag har roligast med när jag spelar är en 820år gamal alv (magiker) och en Muhadinsk läkare (eller nattdräpare, beror på om man är fiende eller vän/images/icons/grin.gif)

samiis

Warrior
Det beror på hur mycket man tänker spela med gubben... (svårt att säga på förhand)
Vet man att man ska spela mycket med den kan man välja något yrke där man lär sig mycket, till exempel ädling eller hantverkare
Men hantverkare är aldrig bra i strid, inte föränn man tränat upp dem
Min favoritRP är en Cirefalsk krigare som har blivit Marsk i Asharien, Aarzent heter han. Han kan väldigt få saker, men eftersom jag spelat så mycket med honom är han väldigt bra på de saker han kan, i svärd har han 21 (!, lättlärd) och i Armborst 22(!!, inte lättlärd, men väl använt)

Galdermester

Warrior
Hvilke yrke jeg velger kommer veldig ann på hvem rollespill jeg spiller. Regner med at jeg har spilt flest magikere og prester. Spiller som regel ganske sterke, morsomme karakterer.

trinker

Warrior
ja brukar använd något icke krigiskt eftersom dom andra är ofta de så då blir man kanske en köpman eller något åt det hållet...