Nekromanti Yrken

Tjyven

Veteran
Vilket är egentligen det "bästa" jobbet?`
Med bästa menar jag mest vinstgenererande och förmånligt (mest pengar /images/icons/smile.gif) Skriv vad ni tyck! Motivera gärna svaren!
Personligt tycker jag att kriminell eller hitman e bäst!
//Tjyv

Mofasa

Veteran
Jag tycker det är lite synd att du frågar om pengar, eftersom man ofta gillar yrken oberoende av inkomst (jag iaf).
Men nu var det pengar det hela gällde, så här kommer mitt svar/min åsikt: Jag tror att alla yrken kan dra ihop en hel del cash beroende på vilket scenario man kör... en playboy ute i öknen (vad fan nu han skulle göra där) som ska hålla i överlevnadskurs generar nog inte alls lika mycket pengar som inne i staden. Men om man tidar över ett längre tidsperspektiv så blir nog Solon mest lönsam...

//Magnus

Ackerfors

Alas, your rapids!
Det har egentligen inget med yrke att göra. Det handlar om att slå rätt med tärningarna. Men oftast blir alla rp jätterika...

Ost

Warrior
Pengar hit och pengar dit

Jag spelade en företagsman en gång, som genom mina magiska tärningsslag lyckades bli snuskigt rik genom tabellerna. Men det var ju inte det som gjorde honom "bra" - det var ju det faktum att han var en neurotisk militant vegan.

Jag spelade en annan gång en ängslig, vimsig, narkotikaberoende uteliggare, som i mitt tycke var min "bästa" rollperson - han var fruktansvärt rolig att spela.

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
För mycket

(Detta kommer inte att besvara din fråga. Men det handlar som pengar iaf)

Min RP fick (enligt mig) alldeles för mycket pengar. Som tur var fick jag också på mig ett drogberoende som man kan göra slut på pengar på. Dessutom så är det skoj med droger, massor av möjligheter, speciellt för SL.

Kan tillägga att RP:n är Hitman men pengaskörden hade kommit ändå.

Jerry Sköld

Veteran
"Bäst"?
En märklig formulering i rollspelssammanhang, kan man tycka.
Det förtjänar dock att nämnas att militäryrkena är favoriserade intill (och över, i mitt tycke) orimlighetens gräns med tanke på hur många extra färdighetsenheter de får att spendera jämfört med andra yrken...

Ingen vet varför, förutom att man uppenbarligen tycker att militärer ska vara bättre.

William_Besario

Warrior
/images/icons/shocked.gif Wieeowieeowieeow! Kobold Varning, utrym forumet!!!!

/images/icons/cool.gif Nädå, ni får väll spela hur ni vill och jag kan se ett mönster i hur ni tänker och hur några av mina spelares RPs ser ut.

Dock så ser jag inte vad som är så jäkla kul i att ha en massa pengar och att vara bra på allt? Det är ju faktiskt så att det ( IMHO ) är RPns personlighet och omständigheterna runt honom som gör honom rolig att spela! /images/icons/laugh.gif

Tjyven

Veteran
eeeehm ja.... mycket bra formulerat tycker jag.
Det skar i mitt hjärta att skriva det som om pengar var nått viktigt. jag håller med dig om att pengar och stats och sånt inte är det viktigaste... nästan alla mina karaktärer har varit väldigt mysko/images/icons/hairy.gif och fattiga...... MEN kul att spela! /images/icons/laugh.gif Jag måste bara samla ihop massa pengar på nått sätt så att jag kan eeeeh.... jaaaaa.... jag ska.... typ rulla i dom /images/icons/smile.gif

Tjyven

Veteran
Re: Pengar hit och pengar dit

Jag håller med dig. pengar är inte det viktigaste.
det ska va kul att spela.... det är det viktigaste. nån gång vill jag ha en snuskigt rik person som inte kan nånting men är mycket mycket girig eller nått sånt. alla mina karaktärer har varit konstiga och oftast ganska fattiga!
//Tjyven!

mr colt

Veteran
jag hade en skit cool rp han var färg blind och analfabet och soldat med sniper gevär + att han satt i ett arabiskt fängels som krigs fånge i 2 yrkes perioder eller vad de heter men det roligaste var att han blev våldtagen i fängelset! hahhah