Nekromanti Yrken?

Krille

Super Moderator
"Så som jag har uppfattat det så finns det inga yrken till Neotech, hur funkar det isåfall?"

Du har ett antal sysselsättningsperioder, under vilken du lär dig en massa saker och råkar ut för saker och ting. En normal rollperson går igenom tre perioder. Man kan byta sysselsättning om man vill.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Lars

Veteran
Sysselsättningsperioder

Är det bara jag som tycker att det är ovanligt mycket "gå i fängelse" och "du måste byta sysselsättning" i dom flesta av Neotech v.2 yrkena? Till exempel yrket Gangster gjorde ett flertal spelare upprörda. Hela 48 - 80 på tabellen för Gangster är att nästa period sker i Fängelse. Vilket gör det i princip omöjligt att vara Gangster i 3 perioder. Må vara att vara en mobster är att vara tungt kriminellt, men även i dom andra yrkena är det ovanligt mycket "måste byta "yrke" till nästa period. Dessutom är det nästan lite väl lite händelser som kan hända varje enskild sysselsättningsperiod. Det var större variation i Neotech 1.0 vilket jag nog inte är ensammen att tycka. Man kanske inte får lika konstiga?! rollpersoner som i N1 (där om man kunde få ibland totala freaks, eller vad tror ni om en sumobrottar professor som samlar på latexunderkläder) men det blir nästan för stelt och ofta väldigt lika bakgrunder hos många RP's. En utökad händelsetabell för dom olika sysselsättningsperioderna kanske skulle vara nått, gärna officiell från Neogames. Annars skulle jag gärna sätta av lite tid att göra en alternativ och givetvis inofficiell lista någon dag.

//Lasse "gå till fängelse utan att passera gå"

smaffy

Hero
...och ora dig inte för att hamna i fängelse. det är skitbraigt. då behöver man nämligen inte oroa sig för att man är koboldisk när man köper till sig massa stridsfärdigheter. de får man nämligen massor av på fängelset. det enda kassa med fängelset är att man kan bli påhoppad i duschen (mitt råd: riv rollformuläret i två delar innan dina polare som suttit tre timmar med dig tvingar dig att spela karaktären eftersom de inte orkar sitta tre timmar till framför ett litet bord och inte göra nått egokreativt).
sedan en grej till. det finns viss chans (risk?) att du hamnar i fängelset efter din tredje period. detta är skitbraigt eftersom du då får fyra (kanske tillochmed fem om du återigen hamnar i fängelset efter din vistelse där. typ om du råkar åka dit för smitningsförsök) yrkesperioder vilket leder till att du får ännu mer krigarfärdigheter utan att du behöver känna dig koboldisk! min hederliga hacker Xi som bara kommit i kontakt med skjutvapen när han spelat datorspel (pistol 10, kanske 9, specialicerat på nintendopistol) lärde sig MASSOR av roligheter när han åkte dit efter en riktigt misslyckad hack.
och en grej till.. gör INGA kontorsnissar. de är trista att spela. särskillt om resten av gänget är misslyckade knarkies.

varför är inte hispan klassificerad som yrkesperiod? så sjuk som neotechvärlden är med all stress å så.. tänk er alla smaskiga färdigheter sedan. utbrytarkonst specialicerad mot tvångströja, övertala specialicerat mot att få andra att tro att man ska käka upp deras hustrur/män eller vad sägs om meditation specialicerat mot "under tung drogpåverkan"?

smaffy är jag. blä.
[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Lars

Veteran
Närstrid-Slagsmål och Närstrid-kniv är inte "en massa stridsfärdigheter" :/

//Lasse "skräddaren säger nej. Bestämt nej"

WolmerX

Warrior
Re: Sysselsättningsperioder

En utökad händelsetabell för dom olika sysselsättningsperioderna kanske skulle vara nått, gärna officiell från Neogames.
På "mäster johans boning" så har de gjort en massa händelsetabeller.

/WolmerX -Lobotomerad vardagsfilosof

Darth Apoc

Veteran
Jag tror bestämt min bäste herre har missat några av de sociala nackdelarna med fängelse... och även det faktum att all utrustning utom baserna försvinner vid fängelse besök... tänk dig dock... I N2 världen kan vem som helst kolla ditt brottsregister... inget jobb? inga stålar. Har du även tidigare problem med ditt lagliga förflutna är det ganska svårt att få tag på ett vapen lagligt (och så som det låter på ditt inlägg så är det jätteviktigt :gremsmile: ) Har du ett illegalt vapen så bävar jag inför den stund då din rollperson behöver konfronteras med lagens män..
detta är dock min åsikt.. :)
//Gunnar

Watashi aku ryuujin desu

Lars

Veteran
Tackar så mycket (NT)

sluta glo :>

//Lasse "skräddaren säger nej, skräddaren säger bestämt nej"