Sysselsättningsperioder
Är det bara jag som tycker att det är ovanligt mycket "gå i fängelse" och "du måste byta sysselsättning" i dom flesta av Neotech v.2 yrkena? Till exempel yrket Gangster gjorde ett flertal spelare upprörda. Hela 48 - 80 på tabellen för Gangster är att nästa period sker i Fängelse. Vilket gör det i princip omöjligt att vara Gangster i 3 perioder. Må vara att vara en mobster är att vara tungt kriminellt, men även i dom andra yrkena är det ovanligt mycket "måste byta "yrke" till nästa period. Dessutom är det nästan lite väl lite händelser som kan hända varje enskild sysselsättningsperiod. Det var större variation i Neotech 1.0 vilket jag nog inte är ensammen att tycka. Man kanske inte får lika konstiga?! rollpersoner som i N1 (där om man kunde få ibland totala freaks, eller vad tror ni om en sumobrottar professor som samlar på latexunderkläder) men det blir nästan för stelt och ofta väldigt lika bakgrunder hos många RP's. En utökad händelsetabell för dom olika sysselsättningsperioderna kanske skulle vara nått, gärna officiell från Neogames. Annars skulle jag gärna sätta av lite tid att göra en alternativ och givetvis inofficiell lista någon dag.
//Lasse "gå till fängelse utan att passera gå"