Re: Yes!
"Först vill jag ge en eloge till "Kabal"-märket. Symbolen och logotypen är vackra ihop och det är inte ofta man ser en så enkel och effektfull symbol till ett rollspel.
Verkligen snyggt!"
Danke dakne!
"Jag har dålig rollspelskoll, men det måste väl ändå ha gjorts tusen med gangsterspel genom åren?"
Maje, inte som finns i närheten av sverige iallafall. Om du drar bort de rollspel som är Fantasy, sedan Sci-fi, historiskt, Humor och dylikt, så får du faktiskt inte många kvar... Jag antar väl att ett eller två större gansgetrollspel gjorts i sverige, men det är alldeles för få.
"Men när jag läste det där om överdrivet våld låter det snarare som att ni vill göra ett "lock stock and two smoking barrels"? Vilken stämning vill ni ha, egentligen?"
"Lock stock[...]" möter "Rounders" och "Fear and loathing in Las Vegas", typ...
"Förresten tycker jag att det ska heta "torped" och varken lönnmördare eller yrkesmördare. Fast å andra sidan (har jag lärt mig från Sopranos) så är det ofta överkuckuna själv som gör the greasy work och inte underhuggarna. På ett sätt tycker jag att det är häftigt, men å andra sidan vill man ju säga "give this job to Clemenza", så jag är kluven..."
Tja, en topred är en fast anställd yrkesmördare(så vitt jag vet iallafall), och således ofta en av överkuckuna... De finns åxå...
Men man ger ju givetvis bara viktiga uppdrag till de oanställda då man själv vill ha lite att göra med det.
"Jag skulle vilja ha SPÄNNANDE regler för pokerspel, inte bara "ett slag och sedan får man se hur mycket man har vunnit," eller något sån't dumt. En sorts regler som gör att en skicklig pokerspelare har en bättre chans att vinna än en dålig pokerspelare, samtidigt som det skulle fånga lite av spänningen med ett riktigt pokerparti, det skulle vara guld. Att inte ha ett skit på handen och bara höja och höja och bluffa sina motståndare... Det är fan det grymmaste som finns."
Huvudet på spiken!
Faktum är att jag redan använder massor av olika spelrelaterade faktorer, exempelvis är både täningar, spelkort och singling av slant insydda i rollspelsreglerna.
Dessutom har jag redan lagt undan ett helt kapitel för "Spel, fusk och system". Givetvis är det mycket farligt att bluffa för elaka motspelare.
Om det skulle vara tråkigt att spela spel i rollspelet så har jag totalt misslyckats, och jag brukar sällan låta mej själv misslyckas så totalt... så var lugn./images/icons/smile.gif
Mitt enda problem är att man inte kan spela varje pokerparti 'live', då proffisionella pokerpartier tar tiotals timmar att spela...
Jaja, kul att du gillar idén, jag trodde det kanske skulle bli totalnobbat... jag har kanske bättre smak än jag tror.../images/icons/clever.gif
/Mask
"Ge folket kakor"