Nekromanti Ytterligare ett omslag.

KamiFisk

Hero
Tjena.
Nyregistrerad här på forumet(ganska uppenbart).
Jag håller på med ett rollspel som heter Edo.
Spelet utspelar sig i en antropomorfisk värld(tänk Usagi yojimbo).
Skulle vara intressant att höra vad folk tycker om omslaget i allmänhet om det känns lockande eller gör om gör rätt.

Arfert

Facit
Hej McFisk.. har du ritat det där? Väldigt drivet i så fall, må jag säga.

Kan du berätta nåt mer om reglerna och kampanjen?

solvebring

Superhero
Arfert said:
Hej McFisk.. har du ritat det där? Väldigt drivet i så fall, må jag säga.

Kan du berätta nåt mer om reglerna och kampanjen?
Säger precis som Arfert. Det där är kick-ass snyggt och väldigt inspirerande. Berätta dock gärna mer om spelet. Med ett sådant omslag blir man ju snabbt nyfiken.

KamiFisk

Hero
Nope jag har inte ritat bilden en god vän till mig har gjort den, jag är mer av en manga tecknare.

Release datum är någongång under 2010.

Smidigt att när man skall beskriva sitt eget spel så står hjärnan still.
Well jag gör ett försök.

Spelet är i grund och botten baserat på ett superhjälte, anime/manga koncept, där det är menat att rollpersonerna är bättre snabbare starkare än vanliga människor redan ifrån början.

Världen liknar Japan fast med en hel del annorlunda teknologi.

Systemet bygger på T10 + färdighetsvärde över svårighetsgrad eller motståndsslag.

Det finns inget värde för intelligens i spelet, för jag som spelare/SL gillar det inte, det är surt att ha sina fina pussel pajjade av ett "min karaktär borde ju kunna lista ut det här" tärningslag.

Ursäkta felstavningarna och de lite halvkassa beskrivingarna tröttheten börjar ha sin verkan.

Återkommer imorgon med lite mer konkreta saker.

KamiFisk

Hero
Ok nu skall vi se.

I Edo spelar man som sagt antropomorfiska djur.

Regeltekniskt betyder detta att rasen man slår fram eller väljer har olika egenskaper, t ex en sköldpadda har ett skal därför får den en naturlig absobering, hästar är snabba osv.

Man tillber drakar, dessa fungerar ungefär som japanska kamis med en stor skillnad flera av dessa väsen är verkliga och kan ses lite då och då.
Mest kända är draken här under som om man har tur kan se flera gånger per år sväva högt i skyn.
Vinddraken.

För att ta sig fram använder man sig till mestadels av sandfregatter.
Båtar som kan färdas på sand (de kan färdas på gräs också fast med en mycket lägre hastighet).
Ursäkta den usla skissen =P.

Lite mer kött på benen iaf.
Laddade upp mer bilder för lite mer inblick om saker och ting.

KamiFisk

Hero
Man kan spela som människa också, dock har de oftast djurdrag, i fallet om människan på omslaget(för övrigt en slp), så har hon fjäll under sin bandana.

Simon

Swashbuckler
Jag tycker som de andra, grym bild!

Det finns folk här som kan sånt bättre än jag, men i mina ögon är titeltexten lite för mörk i högerkanten, den smälter liksom in i den mörka bakgrunden. Sen undrar jag om det ska finnas nåt mer på omslagets framsida, för i mina ögon känns det lite "obalanserat" eller vad man ska säga att allt är i gråskala utom en röd blaffa i nederkant. Men det kanske bara är jag... :gremwink:

Välkommen till forumet, förresten!