Nekromanti Zabrak

Yheela_UBBT

Veteran
Jag har gjort en Zabrak scout till Star Wars och vill att hon ska komma från en annan planet än Iridonia...
Har letat på nätet efter andra Zabrakplaneter utan att lyckas.
Finns det någon som kan hjälpa mig med detta?

De spelböcker vi har innehåller inte någon lista över planeter... om det nu finns en sådan. :gremsmile:

Je vous remercie à l'avance...

Yheela_UBBT

Veteran
:gremsmile:
Har nu hittat en planet som heter Portawa, letade på en fransk StarWars encyklopedisida...
Mest människor men även "diverse andra raser".

Tycker ju att det är roligare om man vet att planeten finns på en karta över galaxen... men det kanske bara är jag...!

Krille

Super Moderator
Galaxer i mina braxer!

"Tycker ju att det är roligare om man vet att planeten finns på en karta över galaxen... men det kanske bara är jag...!"

En typisk galax är 100 000 ljusår från ena änden till den andra, och innehåller i storleksordningen 100 000 000 000 stjärnor, vilket borde ge omkring 1000 000 000 000 planeter. Det är lite jobbigt att kartlägga skiten.

Yheela_UBBT

Veteran
Re: Galaxer i mina braxer!

Och ändå finner man kartor över planetsystem som finns inom Star Wars-världen... :gremwink:

Överambitiöst... kanske. Men så mycket roligare...

Zabraks är spridda över exakt hela galaxen efter någon katastrof på deras planet har jag för mig. Eller så var det ett krig eller något. I alla fall så är de en väldigt "lös" ras.

Kolla databasen på The Force.net den är grym på planeter.

Yheela_UBBT

Veteran
Deras hemplanet är MYCKET ogästvänlig (öken och otäcka odjur bl.a.), de var bland de första raserna som gav sig ut i rymden. *glänser med mina begränsade kunskaper...*
Och ja, de är väldigt utsprtidda...
Ville hitta en planet med färdig beskrivning eftersom jag kände mig lite osäker på Star Wars-världen.

seinet

Swashbuckler

Planetsystem ja, det vill säga planeter som kretsar kring en stjärna eller kanske en såkallad "dubbelstjärna". Då skall man slänga in några miljoner fler sådana för att täcka en galax. Det är ungefär som att trycka upp en världsatlas i samma skala som en orienteringskarta.

Det finns dock en enorm fördel med att alla planeter och stjärnsystem inte är kartlagda nämligen det att du kan skapa din egen planet och spela på den och den får se ut precis hur du vill.

/Seinet Wintermute - Tycker att "I got it from Agnes" är en rolig låt

Krille

Super Moderator

"Eftersom jag är en sån där liten jobbig sak som vill kunna peka på vart jag bor...

http://www.supershadow.com/starwars/map.html"
http://www.supershadow.com/starwars/map.html

Fast det finns ett problem med den kartan - enligt Attack of the Clones så finns det ingen "unknown region" - jedi-riddarnas arkiv har en karta över hela galaxen. Eller som den där bibliotekarien säger - "om det inte finns på våra kartor så finns det inte." Visst, enskilda planeter har ju bevisligen plockats bort manuellt, men hela regioner?

Så kartan är i bästa fall en del av Expanded Universe, men Expanded Universe står till rätt stor del i konflikt med filmerna. Och filmerna har alltid rätt!

Yheela_UBBT

Veteran

*hahaha.*
Men jag säger fortfarande att det är bättre än inget... :gremwink: