Mitt förslag är att man lånar ZineScene-namnet till en särkild fansin-avdelning i vårt kommande e-postfansin Rollspelaren istället. Det känns extra passande då ZineScene är ett av förebilderna till Rollspelaren, men jag skulle aldrig göra det utan Aldengrans medverkan eller välsignelse. Sedan behövs någon som kan ta hand om spalten, på månadsbasis.
Vad gäller innehållet så tänker jag mig fansin-nyheter (det händer en hel del ute i världen, om inte annat), kåserier, krönikor, recensioner (även av digitala/elektroniska fansin, främts svenska dock), hänvisning till aktuella diskussioner på det här forumet, och så vidare. Man kanske inte kan fylla spalten med något vettigt varje gång, men det gör nog inte så mycket heller.
Oavsett så tål saken säkert att diskuteras, exempelvis på det här forumet. Det lär dessutom dröja till januari-numret innan det kan bli realitet. (Dessutom vill jag gärna få ut det första numret innan jag bjuder in fler projekt till fansinet, så att man har någonting konkret att hänvisa till.)
Rollspelarens premiärnummer utkommer hur som helst om ett par veckor och prenumeration kan göras
här. Jag skulle dock behöva en fansin-recensent redan nu... (Intresserade hör av sig till
rollspelaren@legend.se.)
/Pauli Paananen, redaktör