Nekromanti Zoinks!

Rosen

Myrmidon
Så, nu har mysrysarnas urmoder slutligen nått Hollywood.....
Undrar bara, har det nånsin skapats ett rollspel på den sortens tema? Knappast nåt man kör långa kampanjer i, men som konventsäventyr el dyl skulle jag gärna prova på det.

--
Åke

Rising

Vila i frid
Ha ha! Ja, det vill jag oxå spela!

Det skulle kräva rätt mycket av en som spelare.

För det första måste man låtsas om att den fullkomligt uppenbara brottslingen inte alls är misstänkt, åtminstone inte förrän man har löst "gåtan" - som alltid är så korkad att man slår sig för pannan framför tv-apparaten.

Sedan gäller det att inte ifrågasätta varför museidirektören var tvungen att klä ut sig till mumie och skrämma alla människor, kunde han inte bara ha anställt någon brottsling att sno den där rubinen när museet var stängt och själv se till att ha ett vettigt alibi?

Och våga inte ställa frågan hur han skulle gå till väga för att kränga en rubin stor som rosettastenen!

Och inte heller skall du protestera mot att ett gäng dårar som åker runt i något som liknar Grateful Dead's gamla turnébuss tillåts snoka runt på brottsplatser och undersöka bevismaterial!

Idel utmaningar alltså, men vad tror ni skulle vara det svåraste med att spela Scoobie RPG? Jo, att få till det där tillgjorda Hannah-Barbera-skrattet i slutet av spelsessionen. Scoobie och Shaggy går på en brygga och säger "nu är det slutsnokat för vår del" innan de råkar snubbla och faller ned i vattnet.

Alla på en gång nu:

"Det ser ut som ni även fortsättningsvis kommer lägga näsan i blöt"

-Ha haa, he heh, oh ho, aw ha haw ha, heh he ha haa he ho hum ho...

/Oobie doobie risie ingie uba haba doo

Johan K

Gammal & dryg
COOLT !!!!

Är det inte så otroligt COOLT !!
Skulle åxå gjärna vilja testa det !

sluper

Swordsman
Tintin i Australien [lite OT]

Åh! Vilken höjdarrulle det lär bli!

Serietidningar & tecknade filmer fungerar alldeles utmärkt att göra scenarion på. Har gjort ett flertal äventyr som baserar sig på dylikt (tex "Näktergalen" i Codex #9 eller "Ondskan på Rosenhag" från förra årets halloweenspecial). En av de få gånger det var roligt att spela Vampire var när vi spelade en kampanj som utspelade sig i Gotham City.

Jag kommer osökt att tänka på min lista över saker jag tänkte göra i somras men som aldrig blev av. På den listan står "Skriv rollspelsscenariot Tintin i Australien"

Det var min spelgrupp hemmavid som tyckte att det skulle vara kul att spela Haddock, Kalkyl &co. Jag har en plot och allt det, men har inte jobbat vidare på det... Probset blir ju att ingen vill spela Tintin, så jag tänkte låta det hela gå ut på att Tintin själv blir kidnappad och det är upp till hans vänner att frita Tintin och samtidigt stoppa Rastapopulos (eller hur det nu stavas) ondsinta plan.

Jocke

Man med skägg
Re: Scenarion [OT]

Andra tänkbara scenarion är ju Det Var En Gång I Rymden, Spirou: Drömfabriken (senaste och BÄSTA spirou albumet nånsin) samt nånting på Fem-böckerna..

det är ju bara att börja skriva...