Nekromanti Zombie kliniken.

G

Guest

Guest
Re: Scenarion till Zombiekliniken

Själv hade jag nog antingen gjort på det viset att jag gör ett regelsystem som passar för zombiespel. Sen lägger man ut Zombiekliniken som ett scenario till det systemet.
Eller så bygger man ett helt spel kring scenariot Zombiekliniken. Jag gillar ideén med att bygga ett helt system åt ett specifikt scenario, istället för att bygga ett rollspel där man kan spela lite vad man vill.
Och jag hade nog helst sett ett spel som funkade på det viset, strunta i att världen bara funkar för ett scenario än så länge. Satsa på att göra ett bra scenario och om du vill spela mer i världen så kan alltid en zombie ha rymt och spritt viruset vidare.
Själv skulle jag nog känna mig mer manad att testa den typen av spel, det är svårt att tävla med företagens proffsighet vad gäller att få folk att spela sina spel. Och att göra det extremt nischat är nog ett av de bättre sätten. Men nu verkar du inte vara så jätte inne på att sprida spelet så det kanske kvittar.

Zombie kliniken var nåt jag kom på av ett skämt med min kompis med en kortlek. 4 A på ett kort blev 4 uzi's och av tre dödade zombies kunde man bygga en helikopter och massa sånt larv..hehe..men nu blev det ialla fall lite bättre..

Jag tycker det låter roligt, har du det nerskrivet? För jag läser det gärna om du är villig att dela med dig.

Navid

Veteran

Det? *skrattar* visst om du vill, jag hade faktiskt inte riktigt nåt speciella regler. Men jag byggde bara upp lite hinder med kortleken och man fick tre "action hjältar" och 4 a blir fyra vapen och sånt. Tre döda zombies blir en helikopter och så. En kort med nr 7 har sju liv och sånt..hehe

Navid

Veteran

Tack, det kan jag nog använda! Men ungefär när börjar man göra scenarion.?

Ziaxool

Veteran

När du är klar med reglerna eller inte bara orkar jobba mer med dem. Eller också börjar du med att skriva regler och skriver sedan regler som passar dem. Tyvär finns det inga regler att följa, utan du måste lita på din egen instinkt.

G

Guest

Guest

Scenarion blir man ju tvingad att göra så fort man vill speltesta sitt spel antar jag. Jag vet inte helt enkelt därför att jag aldrig fått ett ordentligt spel färdigt för speltest.
Men eftersom du verkar göra tvärtom, bygga ditt rollspel kring ett scenario tror jag det är bäst om du gör dem parallellt, tänk ut ungefär vad som kommer förekomma i äventyret. Om du ska ha med en eldsvåda, gör regler för eld, om du ska ha mycket smygande gör regler för smygande o.s.v. Men varför ska du lyssna på mig? Gör som du känner för, och om det inte blir bra har du i.a.f. lärt dig någonting.

Ziaxool

Veteran

Men varför ska du lyssna på mig? Gör som du känner för, och om det inte blir bra har du i.a.f. lärt dig någonting
Tja, om han lyssnar på dig och det sedan går åt helvette så kan han ju alltid skylla allt på dig. :gremsmile:
Men allvarligt talat så tror jag att du har fullständigt rätt. Just det. Lyssna på honom.
Tycker jag då.

Navid

Veteran

Nu har jag fått mycket hjälp! jag ska använda allt! tror jag hehe...

Troberg

Sinister eater
Re: tabeller[OT]

Om man inte sprider sitt hop-amalgamade spel utan bara rockar hemma torde det falla inom "fair-use"-reglerna.
Jodå, men det är ju om inte annat kul för författarna att veta att folk uppskattar och använder deras prylar.

LukeFagwalker

Veteran
[b] ZOMBIES [/b]

helt okej story.

håller också på med ett ZOMBIE rollspel. personligen tycker jag inte att storyn är så viktig det kvittar om det är virus, mördarapor eller popmusik (det finns stora likheter mellan (nya) Dawn of the Dead Zombies och Darinfans) som gör folk till Zombies det viktiga (och roliga) är att döda varenda jävel.

Därför, går mitt rollspel mest ut på att det ska bli så mycket splatter som möjligt så jag kör med många och klena Zombies. Man får Splatterpoäng (xp) efter hur brutalt man dödar zombiesarna.

vill gärna utbyta Zombierollspel när de är färdiga (mitt är snart klart).

Se Braindead, Den absolut bästa och roligaste zombiefilm som finns.

/// Luke Fagwalker hälsar ett juligt Braaains till alla zombiefans

LukeFagwalker

Veteran
tror också att du tänker på ZOMBIES!!! har spelat det en gång och det var gött sköj. vi hade visserligen problem med att ZOMBIE!!! modellerna tog slut men det gjorde inte så mö