Nekromanti ZOMBIE

LukeFagwalker

Veteran
ZOMBIE spelet jag gör är nu i princip färdigt. skulle ni vilja läsa igenom och säga vad ni tycker samt kolla regelbuggar som jag kan ha missat.

Om ni har något bra namnförslag är det mycket välkommet då ZOMBIE ju inte är särskillt originellt

Spelet spelet är inte provspelat än men när det är gjort och alla regler är klara tänkte jag göra nån snygg layout och publicera det.
är det nån som har ritat nån snygg bild på nån zombie får ni mycket gärna skicka den så kommer jag att ha med den i den färdiga versionen om den är någorlunda bra (jag målar nämligen rätt kasst själv)

och om ni undrar varför ZOMBIE hela tiden är skrivet med stora feta bokstäver kan jag berätta att dom hade gjort det i nåt zombiebrädspel. jag tyckte det var kul så jag skrev lite så i början för att se hur det blev ch sen kunde jag inte sluta.

/// Luke Fagwalker som hoppas ni tycker att ZOMBIE är ett kul spel.

Kanturi

Swordsman
Jag laddade ner den bifogade filen och läste igenom en del och jag bara måste säga att det verkar som ett himla härligt rollspel asså. Jag kommer inte på nåt bättre namn än ZOMBIE men jag kan fundera ett tag till, och jag försöka mej på en bild till dej ,ge mej bara lite tid och till sist: tänker du försöka sälja det eller blir det bara en internet utgåva? För om du lyckas få det sålt så är jag där å löper det, ärligt talat.

//Emil "Kanturi" Nises

LukeFagwalker

Veteran
Oj kul att du gillar det!!
hade tänkt göra en pdf version och lägga ut på rollspel.nu
det är ju inte så många sidor att skriva ut.
men visst, om fler tycker att det är lika bra som du så kan man ju kolla med nåt rollspelsförlag.

//Luke Fagwalker känner sig stolt

Kanturi

Swordsman
Jag funderar på att introducera det för mina spelare, men först sak jag bara skaffa mej en t12, men inte innan Sci-Fi mässan i GBG, där ska alla pengar gå åt!!! Anledningen till att jag tycker om spelet är att det är bara strid (vad jag förstår) och det skulle vara lite kul att köra nåt sånt skräckrollspel (funderade på att börja med Noctum, men det verkar så invecklat och kostar ju pengar, så när jag såg detta så var det sänt från ovan).

//Emil "Kanturi" Nises

Olle Linge

Snigel
Tillägg

Jag menade alltså inte att vara dryg, vilket det kan ha framstått som. Jag menade bara att i vanlig ordning behöver du berätta om ditt spel och varför det är så bra att jag ska ladda hem och läsa det. Jag ber om ursäkt för den till synes dryga tonen :gremsmirk:.

Baldyr

Hero
Jag har planer på ett spel med samma tema, varför ditt utkast såg intressant ut. Mitt spel försöker däremot simulera Romeros Living Dead-filmer, snarare än rena splatterfilmer. Jag orkade förvisso inte läsa hela utkastet men noterade ändå en rad intressanta saker: splatterpoängen (helt rätt eftersom det är splatterfilm du baserar ditt spel på), grundegenskaperna (som visar hur dålig man är istället för hur bra), samt en del klockrena speldata (alltså färdigheter, fördelar och nackdelar).

En liten kommentar dock: det torde heta "zombier" och inte "zombies" på svenska. Det är lika bra att få det rätt från början...

Om du vill ha fler kommentarer så kan du alltid försöka på den svenska rollspelsmakar-communityn RPG Lab. Vi är ett antal zombiefilms-kufar där, nämligen. Där kan du också annonsera efter medarbetare (illustratörer, korrekturläsare, textredigerare, osv), skriva blog och annat.

/Baldyr