Nekromanti Zombies (inte i Bergsfors)

God45

#PrayersForBahakan
slanfan said:
Winter is coming?
Blood and fire!

Edit: Kunde inte hålla mig :gremtongue:

Men seriöst? Smittsama zombies i en fantasy värld? Hade varit coolt. :gremsmile:

slanfan

Hero
Ja, det är nice. Har bläddrat lite i Dungeons and Zombies till All flesh must be eaten.

Startrek/wars/gate med zombies har också charm.

Så vad ska jag välja?

God45

#PrayersForBahakan
slanfan said:
Startrek/wars/gate med zombies har också charm.
Om man gör zombies i rymden så är det enligt mig bättre att göra som Trek och göra Borg. Zombies för rymd åldern! :gremsmile:

Kör iden som du är mest taggad på. Jag hade kört superhjältar och zombies för det låter roligast för mig just nu, men nästa vecka är det kanske sci-fi zombies :gremsmile:

joachim

Veteran
Det är ju lätt att vinkla det åt det komiska hållet. Låt oss säga att rollpersonerna i hemlighet har blivit drogade och psykiskt/undermedvetet manipulerade i ett militärt experiment i Sverige.
Det drogen och den psykiska manipulationen har gjort är att rollpersonerna ser alla människor utom varandra som blodtörstiga zombies.
Det i sin tur medför väldigt snabbt att rollpersonerna kommer att jagas av polisen som galna mördare, rollpersonerna ska inte dödas, utan förr eller senare fångas in och då kommer drogen att släppa och de upptäcker till sin fasa vad som hänt. De får reda på att de blivit drogade och de släpps fria (som bara kan hända i Sverige)därför att de var drogade.
Ungefär en vecka senare så drabbas jorden av en riktig zombie apokalyps, men vet rollpersonerna nu att det är på riktigt eller inte.