Nekromanti [Zonen] Karta, färdig!

Mundo

Myrmidon
Måns;n163890 said:
Oh! Nu kom jag på det! Jag ska lägga in Nekropolis typ runt Malmö eller så, som ska vara en gigantisk krater, delvis fylld av vatten, som även bildar en arkipelag i det som en gång var Danmark. Ja, hela Skåne och delar av Halland kommer att vara krossat/dränkt! Nekropolis är givetvis ett forntidens mausoleum, fyllt av ruiner och fornfynd. Och missfoster modell värre!
Men gåsapågarna då? Tur att vatten bara rinner av gåsen, som man säger...

Mogger

Hipsteranka
Mundo;n163975 said:
Men gåsapågarna då? Tur att vatten bara rinner av gåsen, som man säger...
Vilka tror du bor i Gässlinge? Det var väl en sisådär 10-15 år sedan, under en händelse som kallas Det stora pågatåget, som gåsapågarna bosatte sig i Gässlinge.

Attachments

Mundo

Myrmidon
Måns;n164011 said:
Vilka tror du bor i Gässlinge? Det var väl en sisådär 10-15 år sedan, under en händelse som kallas Det stora pågatåget, som gåsapågarna bosatte sig i Gässlinge.
<3

Mundo

Myrmidon
BTW, kan vi få en större bild av din karta? Du verkar kunna zooma in en hel del, så jag gissar på att den du la upp här inte är originalstorlek?

Måns;n164011 said:
Magi

Chuchulain

Veteran
Görsnygg karta! Inte så insatt i spelvärlden (antar att det är mutant när jag tänker efter, men det har fallerat förut :) ), men helt klart en toppenkarta.

Mogger

Hipsteranka
Mundo;n164016 said:
BTW, kan vi få en större bild av din karta? Du verkar kunna zooma in en hel del, så jag gissar på att den du la upp här inte är originalstorlek?
Originalet är betydligt större, så det ska nog gå att lösa. Ska bara fixa till ändringarna först så får ni den slutgiltiga kartan i gigantoskopisk kvalisort!

Mogger

Hipsteranka
Chuchulain;n164075 said:
Görsnygg karta! Inte så insatt i spelvärlden (antar att det är mutant när jag tänker efter, men det har fallerat förut :) ), men helt klart en toppenkarta.
Jag fastnade i Mutant, men istället för att harva vidare i det gamla spelet och den gamla settingen så skrev jag om både värld och regler så att konceptet blev både bättre, coolare och fränare (jag gillar självhävdelse och skryt!). Jag tycker att Järnringens Mutant hade en setting som var till 91% perfekt (en rekordhög nuffra!) och ett system som hamnade på blygsamma 42%.

Det här är vad som händer när system och setting snuddar vid 100%:

http://revolverspel.blogspot.se/2015/03/zonen.html?m=1

Mogger

Hipsteranka
NU MED KRATER!

Och ja, syftet är att föra in lite mer Mad Max. Josköping är givetvis en variant av Gas Town. Fanns även någon form av oljeraffinaderi med i Pirit men det fick aldrig riktigt någon större plats.

Nekropolis är givetvis en homage till Ulvriket, som jag har valt att dränka helt. Och eftersom Elysium känns lite gjort så behövs det någon ny fantastisk fyndmark som man kan dräggla över.

Attachments

Leon

Leo carcion
Antar att floden längs med kusten nordväst om Josköping är Nissan?

"Vem styr Josköping? Mäster-bläster!"

Jag vill spela. Behöver du något skrivet?

Mogger

Hipsteranka
Peter;n164257 said:
Antar att floden längs med kusten nordväst om Josköping är Nissan?
Jupp.

Peter;n164257 said:
"Vem styr Josköping? Mäster-bläster!"
:grin:

Peter;n164257 said:
Jag vill spela. Behöver du något skrivet?
Ja, för tusan! Nu vet jag inte om det går att beskriva settingen och ge ut (alltså, jag är 99% säker på att det går rent juridiskt, men vet inte om jag orkar ta en eventuell fajt), men det funkar åtminstone att lägga upp det på nätet. Är ju inte superkrångligt att fixa en sida för det. Så det är min plan. Och sedan trycka upp reglerna i fysisk form. Och de är ju redan i princip klara. Det som saknas där är texten/regler om zonfärder. Alltså en slags slumptabell/inspirationsmekanik för att snabbt skapa fräcka platser i zonen. Finns ett skelett klart.

Och, kortfattade, mustiga och skrofmåliga beskrivningar av zonen behövs!

Leon

Leo carcion
Måns;n164260 said:
Och, kortfattade, mustiga och skrofmåliga beskrivningar av zonen behövs!
Näggas problemas - anse mig volunterad.

Leon

Leo carcion
Vill du fortfarande ha kommentarer på övriga texter också?

Jag vet att jag började med det en gång i tiden... !

Mogger

Hipsteranka
Peter;n164295 said:
Vill du fortfarande ha kommentarer på övriga texter också?

Jag vet att jag började med det en gång i tiden... !
Gärna det. Om inte annat så för att se lite kring språk och upplägg.

Mogger

Hipsteranka
Jag tyckte ändå att kartan och settingen andades för lite postapokalyps. För lite "Mad Max på svenska", så jag trixade lite. Snoffsade upp kartan en hel del. Det blir ju allt mer en helt ny värld, men jag tror att det är bra. Vad tror ni?

Nya platser (vissa av dem har figurerat i tidigare utgåvor, eller i snarlik form):
  • Dynamorama
  • Jumbohov
  • Krögersplejs
  • Krockmox
  • Wredesta
  • Gluffom
  • Åhlbograd
  • Snarkofors
  • Gässlinge
  • Krockmox
  • Brunwasser
  • Malung
  • Josköping
  • Ruinstaden Pyri

Attachments

Caligo

Swashbuckler
Måns;n164583 said:
Jag tyckte ändå att kartan och settingen andades för lite postapokalyps. För lite "Mad Max på svenska", så jag trixade lite. Snoffsade upp kartan en hel del. Det blir ju allt mer en helt ny värld, men jag tror att det är bra. Vad tror ni?

Nya platser (vissa av dem har figurerat i tidigare utgåvor, eller i snarlik form):
  • Dynamorama
  • Jumbohov
  • Krögersplejs
  • Krockmox
  • Wredesta
  • Gluffom
  • Åhlbograd
  • Snarkofors
  • Gässlinge
  • Krockmox
  • Brunwasser
  • Malung
  • Josköping
  • Ruinstaden Pyri
Snygg karta! Var finns den högupplösta varianten för oss gravt synskadade?