Nekromanti [Zonen] Omslag

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Måns;n168702 said:
Jag är nästan helt säker på att det här blir hur bra som helst. Jag hade aldrig gått den här vägen utan er hjälp! Ovärderligt!

Så, får jag godkänt?
Jag var lite skeptisk till idén att plocka bort texten från framsidan. Och jag vet inte om jag gillar det fullt lika mycket, men det funkar definitivt. Nu när man får se med rygg och baksida och allting så ser det väldigt, väldigt bra ut.

Inte samma "plocka upp på ren reflex när jag går förbi hyllan"-känsla, men om jag stod och kollade igenom hyllan skulle det där helt klart fånga mitt intresse.

pappa;n168708 said:
Det låter som ett miserabelt och hopplöst The Road-spel där allt är lönlöst och döende. Som jag skulle köpa och spela skiten ur! Different strokes.
Jo, du satte nog huvudet på spiken: The Road. Jag gillade storyn, misären, karaktärerna, skådisarna... men allt filmat grått och trist och dötråkigt. En skitbra film jag överhuvudtaget inte vill se en gång till.

Det här är en ren smaksak så klart, som du säger; different strokes. Jag förstår mest bara inte varför folk har så svårt att låta misären ha lite färg också.

Eller ta en not från Luc och göra den helt svartvit.

Mogger

Hipsteranka
Det här får nog bli min personliga favorit. Det är ju fortfarande en skiss, så nu ska jag ta och rita upp alla de här grejerna på riktigt. Kul! Och tack som fan för hjälpen alla!!!

gif upload

Krille

Super Moderator
Det enda jag inte tycker om är ramen. Jag hade gärna sett att husruinerna fortsätter över ryggen in på baksidan. Annars är det apsnyggt!

Leon

Leo carcion
Jävligt snyggt - silhuetten på baksidan är absolut rätt

Mogger

Hipsteranka
Peter;n168733 said:
Jävligt snyggt - silhuetten på baksidan är absolut rätt
Det är inte vilken silhuette som helst; det är zonroterskan Plutonia, zonviddernas* fränaste frifräsare och en ständig snabel i ögat på Dux Romanoff, bossen av Josköping.

*Tack för ordet Fiktionslek!

Leon

Leo carcion
Måns;n168740 said:
Det är inte vilken silhuette som helst; det är zonroterskan Plutonia, zonviddernas* fränaste frifräsare och en ständig snabel i ögat på Dux Romanoff, bossen av Josköping.

*Tack för ordet Fiktionslek!
Ständligt denna Plutonia!!!

Rickard

Urverk speldesign
OK, omslaget är mycket snyggare än för sex sidor sedan. Jag gillar verkligen att du tonat det röda.

Tankar:
× Du talar om en blodröd sol på baksidan men du har tagit bort den. Den kanske bör vara kvar?
× Textfältet under stadssiluetten skulle kunna ha samma form på "ramen" som vägen på framsidan, alltså så att den har "Star Warsig"-skrolltext. Det stör inte läsandet alltför mycket då det ändå är en kort text..

× De röda strålarna är kortare än vad vägen är. Om vägen slutade skulle det bli ännu tydligare med radioaktiv-symbolen.
× De vita linjerna på vägen borde smalna av mer, om det går, för att ge ett bättre perspektiv.
× Telefonstolpar står inte sådär nära vägen.
× Telefonstolpen ger ett lite dumt perspektiv mot stadssiluetten. Jag får ibland illusionen att toppen av stolpen ibland tillhör något av hustaken. Testa möjligtvis att göra stolpen vit när den går över staden för att stärka intrycket av perspektiv.

Mogger

Hipsteranka
Rickard;n168775 said:
OK, omslaget är mycket snyggare än för sex sidor sedan. Jag gillar verkligen att du tonat det röda.

Tankar:
× Du talar om en blodröd sol på baksidan men du har tagit bort den. Den kanske bör vara kvar?
× Textfältet under stadssiluetten skulle kunna ha samma form på "ramen" som vägen på framsidan, alltså så att den har "Star Warsig"-skrolltext. Det stör inte läsandet alltför mycket då det ändå är en kort text..

× De röda strålarna är kortare än vad vägen är. Om vägen slutade skulle det bli ännu tydligare med radioaktiv-symbolen.
× De vita linjerna på vägen borde smalna av mer, om det går, för att ge ett bättre perspektiv.
× Telefonstolpar står inte sådär nära vägen.
× Telefonstolpen ger ett lite dumt perspektiv mot stadssiluetten. Jag får ibland illusionen att toppen av stolpen ibland tillhör något av hustaken. Testa möjligtvis att göra stolpen vit när den går över staden för att stärka intrycket av perspektiv.
Bra grejer!
  • Solen är tillräckligt röd :)
  • Kanske, ska testa "vägtesxt".
  • Hmmm, riktigt bra ide! Jag kommer ju att rita upp alla sprickor så kanske ska det till slut bli så sprucket att vägen liksom upphör. Kan bli cool!
  • Rätt, strecken har bara följt med från första snabbskissen,
  • Konstnärlig frihet :)
  • Ska kika över stolpen när jag ritar upp på riktigt. Har också tänkt på det, men gillar hur den bryter upp en aning. Plus att med övertoningen ovanför blir den lite som postapokalyptisk palm :)
Tack för input!

Mogger

Hipsteranka
Paal;n168674 said:
Kanske skulle ha något litet som svävar i luften ovanför staden? Flygfordon, monster, flock, moln?
Jag har ju glömt luftballongen!!!!

Den får jag slänga in på baksidan, för att styra upp dispositionen med texten.

Rickard

Urverk speldesign
Måns;n168797 said:
  • Solen är tillräckligt röd :)
Alltså, vad jag menade var att du tagit bort solen från baksidan. För mig så är fram- och baksida två olika bilder eftersom du använder samma stadssiluett. Det kanske blir lite enformigt om du dock har en sol på både fram- och baksida.

Mogger

Hipsteranka
Rickard;n169141 said:
Alltså, vad jag menade var att du tagit bort solen från baksidan. För mig så är fram- och baksida två olika bilder eftersom du använder samma stadssiluett. Det kanske blir lite enformigt om du dock har en sol på både fram- och baksida.
Ah, det kommer inte att vara samma stadssilhuett på den färdiga bilden.